Wat is er nodig om een ethische datapraktijk te realiseren voor immaterieel erfgoed? Een gloednieuw rapport van Werkplaats immaterieel erfgoed biedt richting, en interessant leesvoer.
In 2025 zet Krokuskriebels aan tot spelen! Want spelen kan en kent iedereen, jong en oud, ongeacht achtergrond. Wie speelt, ontmoet, beleeft, ontdekt, leert en groeit. Krokuskriebels nodigt families én musea uit om meer plek te geven aan (samen) spelen.
Het Departement Cultuur, Jeugd en Media en FARO organiseren op 13 november een informatiedag die een antwoord biedt op al uw vragen over topstukken en voldoende ruimte laat voor netwerking en dialoog.
Bamm!, een ervaren kunsteducatieve organisatie met bijna 40 jaar expertise op het gebied van kunst en erfgoed, gelooft in het belang van inspirerende ontmoetingen met kunst en erfgoed. Een ideale partner dus om uw Erfgoeddag onvergetelijk te maken.
Deze tekst werd geschreven door Birgit Geudens, office manager | HR-medewerker bij FARO. Wat heb ik met games? Niks, nada. Ik ben nu eenmaal ‘van een andere generatie’. Waarom koos ik dan nét twee games uit voor dit blogbericht naar aanleiding van Erfgoeddag 2025 ‘Game on!’? Omdat ik een...
Breien en sport, een onverwachte combinatie! De Breispelen 2024, gehouden op 8 juni, brachten deze twee werelden samen in een dag vol sportieve uitdaging en breiplezier.
Wil uw organisatie starten met het duurzaam toegankelijk maken van haar digitale content? Bent u niet vertrouwd met de uitdagingen rond digitale preservering? Kom dan op 17 september naar de eerste bijeenkomst van het praktijknetwerk Start2Preserve.
In 1999, dit jaar precies een kwarteeuw geleden, werden de eerste erkende musea bekendgemaakt. Tijd dus voor een terugblik. Wat betekent een kwaliteitslabel voor erkende musea, culturele archiefinstellingen en erfgoedbibliotheken?
Op 18 juni 2024 tekenden de erfgoedcellen en de landelijke dienstverleners present op een contactdag. Het doel? Elkaars werking nog beter leren kennen en nieuwe allianties smeden. Een korte terugblik.
Stadsmuseum Lier zocht in aanloop naar de Erfgoedweken uit met welke partners het zijn verhaal zou kunnen delen met het publiek. Een eerste samenwerking met SAAMO toont meteen hoe het museum zijn blik (en die van jongeren) wil verruimen.