Oorspronkelijk bedoeld als echte ontmoetingsmomenten op twee locaties in Vlaanderen, organiseert FARO deze zitdagen nu digitaal wegens de aanhoudende coronacrisis. Zo blijft u – ondanks de crisis - alvast niet met uw vragen zitten.
Professionals en studenten in de conservatie-restauratie een podium geven waar ze hun onderzoek kunnen presenteren in kleine lezingen van tien minuten, dat is 'Conservation Talks: Big Research in Tiny Speeches'. In februari 2021 organiseert SHAKE in Conservation een tweede editie van deze...
De voorbije maanden is ons land, en vele andere met ons, door expertencommissies door de crisis geloodst. Uiteraard worden die commissies bevolkt door virologen, medici en economen. Geesteswetenschappers en historici ontbreken. Een gemiste kans?
Vanuit uw zetel thuis toch een bezoek brengen aan de tentoonstelling 'Vreugde & Verdriet, Antwerpen bevrijd 1944-1945' van het Vredescentrum Antwerpen? Het kan.
In het weekend van 25 en 26 april zullen we het noodgedwongen even zonder Erfgoeddag moeten doen. Maar niets belet ons om vanuit onze eigen cocon toch te proeven van een paar creatieve activiteiten omtrent 'De Nacht'.
Elkaar fysiek treffen, lukt voorlopig niet. Maar gelukkig is er digitaal ook heel wat mogelijk. Zo organiseert Erfgoed in de praktijk op maandag 27 april opnieuw een online vorming over crowdfunding.
Erfgoeddag, oorspronkelijk gepland op zaterdag 25 en zondag 26 april, wordt uitgesteld naar volgend jaar. Dat dit uitstel niet gelijkstaat aan afstel, illustreert het verhaal van Musea Maaseik.
Erfgoeddag, normaal gezien op zaterdag 25 en zondag 26 april, kan dit jaar niet doorgaan. De risico’s voor de gezondheid van de organisatoren en bezoekers zijn te groot.
Wilt u inzicht krijgen in hoe u historische recepten over het zwart verven van textiel en het maken van zwarte pigmenten moet lezen, begrijpen, interpreteren en reconstrueren? Dan is deze achtdaagse training beslist iets voor u.
Het gerenommeerde Orpheus Instituut uit Gent verwerft de prestigieuze bibliotheek van ​​​​​​​Ton Koopman. De focus van de collectie is de 17e- en 18e-eeuwse muziek, haar culturele context en uitvoeringspraktijk.