Hoe goed zijn jongeren vertegenwoordigd in uw vrijwilligerswerking?
Met het boek 'Vaccins in voorbereiding: Welke wereld na de pandemie?' als vertrekpunt zoomt het gesprek uit naar de impact op cultuur en thema’s van verandering, aanpassing en adaptatie van de post-covidwereld.
Wil uw cultuurorganisatie inzetten op (een groter) bereik van een jong, divers publiek én bent u op zoek naar uitwisseling met collega’s over dit thema? Dan is deze expeditie iets voor u!
Mediawijs neemt de organisatie van Dig It Up over van Cultuurconnect, zodat u ook in 2021 nieuwe vormen van digitale cultuureducatie kan ontdekken. Centraal staat dit jaar cultuureducatie voor jongeren en kinderen.
Wilt u een prikkelende erfgoedactiviteit voor kinderen en jongeren opzetten? Na deze opleiding kunt u uw eigen klas- of erfgoedpraktijk verrijken met innovatieve en creatieve erfgoedactiviteiten voor kinderen en jongeren.
Crowdfunding – letterlijk ‘fondsen (funding) zoeken via het publiek (crowd)’ of publieksfinanciering is vandaag een laagdrempelige en participatieve manier om allerlei projecten financieel mogelijk te maken. Maar hoe begint u eraan?
Op dinsdag 26 november 2019 bliezen de medewerkers van archieven, erfgoedbibliotheken, erfgoedcellen, documentatiecentra, musea, restauratieateliers, onderzoeksinstellingen, vrijwilligersorganisaties en tal van beleidsmakers verzamelen in hetpaleis in Antwerpen voor de 9e editie van het Groot
Anno 2019 zijn kunststeden, de VGC en intergemeentelijke samenwerkingsverbanden volop bezig met de opmaak van een subsidieaanvraag voor een cultureel-erfgoedconvenant. Een tijds- en arbeidsintensief traject, maar ook hét moment om grondig na te denken over het verleden en de toekomst van uw
Op 22 januari 2018 organiseerde FARO i.s.m. ICOM-België-Vlaanderen in M Leuven een discussienamiddag over de ICOM-definitie. We nodigden daarvoor François Mairesse uit, ICOFOM-voorzitter en tevens professor museologie aan de Sorbonne. François Mairesse gaf eerst een introductie waarin hij de
Van documenten kan je leren. Dat is, in het kort, het uitgangspunt van de werkgroep LeerDok. LeerDok werd opgericht door medewerkers van de erfgoedorganisaties Amsab-ISG, AMVB, ADVN, FARO, FelixArchief, de Koninklijke Bibliotheek van België en Letterenhuis. Zij zijn ervan overtuigd dat archieven