Marketing voor informatiedienstverlening
Eendaagse cursus over hoe je de toegevoegde waarde van producten en diensten op een doeltreffende manier communiceert naar de doelgroep.
Uw afdeling of organisatie heeft veel te bieden! Maar is iedereen wel op de hoogte van uw aanbod? Kennen zij uw toegevoegde waarde wel? In tijden van verandering is het van belang dat al uw (potentiƫle) klanten/ gebruikers en de stakeholders weten wat uw waarde is. Dus dat moet u communiceren. Promoot op de juiste manier uw werkzaamheden en leer marketing in te zetten om uw doelen te bereiken. Maak van marketing en promotie een vast onderdeel van uw dagelijkse werkzaamheden en versterk zo de rol van uw afdeling.
Tijdens de cursus komen de volgende onderwerpen op praktische wijze aan de orde:
Inleiding marketing
- begrippen en definities
- het belang van het toepassen van marketing belangrijk in de informatiedienstverlening
Toegevoegde waarde
- Toegevoegde waarde voor de organisatie
Uw boodschap
- wat wil ik communiceren?
- what's in it for me?
- headlines / slogans / hoofdboodschap
- welk probleem los ik op?
- doelgroepgericht communiceren
Communicatiemedia
- kies het juiste medium voor de juiste doelgroep en juiste boodschap
- verschillende typen content
Na afloop van de cursus bent u bewust van het belang van marketing bij het onder de aandacht brengen van uw dienstverlening en heeft u handvatten gekregen om op effectieve wijze (juiste boodschap met de juiste media) uw toegevoegde waarde te communiceren.
De cursus is bestemd voor iedereen die zijn team/afdeling/dienstverlening beter onder de aandacht wil brengen bij gebruikers en stakeholders of beter wil positioneren binnen de organisatie.
Praktische info
Organisatie: VVBAD & GO Opleidingen
Inschrijven kan via deze link.