Lijkt het je leuk ons team te komen versterken? Stuur je gemotiveerd schrijven samen met je curriculum vitae naar vacatures@muzee.be met als onderwerp ‘sollicitatie junior digital support officer, dit ten laatste op woensdag 18/09/2024. De selectieprocedure zal bestaan uit: Selectie op...
Deze procedure wordt in opdracht van Poolstok extern begeleid door Start People. Geprikkeld? Klik op deze link om rechtstreeks te solliciteren bij Start People. Ondervind je problemen met het online solliciteren of wens je nog meer info, neem dan contact op met Personeel & Organisatie, t 050 44 96...
Wat is er nodig om een ethische datapraktijk te realiseren voor immaterieel erfgoed? Een gloednieuw rapport van Werkplaats immaterieel erfgoed biedt richting, en interessant leesvoer.
DEADLINE verlengd! ICOM lanceert een ICOM Award for Sustainable Development Practice in Museums. Dit initiatief wil museumprojecten i.v.m. de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen belonen.
Op het programma deze zomer: de immer woekerende stapel boeken en resem interessante podcasts bemeesteren. Vandaag raden we u een podcast aan die uw aandacht meer dan verdient: ‘Classical Queers’ van Klara.
Deze tekst werd geschreven door Birgit Geudens, office manager | HR-medewerker bij FARO. Wat heb ik met games? Niks, nada. Ik ben nu eenmaal ‘van een andere generatie’. Waarom koos ik dan nét twee games uit voor dit blogbericht naar aanleiding van Erfgoeddag 2025 ‘Game on!’? Omdat ik een...
Wil uw organisatie starten met het duurzaam toegankelijk maken van haar digitale content? Bent u niet vertrouwd met de uitdagingen rond digitale preservering? Kom dan op 17 september naar de eerste bijeenkomst van het praktijknetwerk Start2Preserve.
Uw organisatie checken op toegankelijkheid voor mensen met een verstandelijke beperking? De sociaal-culturele organisatie Pasform biedt ondersteuning.
Op maandag 29 april bezochten FARO en Pulse samen met een diverse groep erfgoed- en museummedewerkers het BELvue museum in hartje Brussel. We ontdekten er uit eerste hand de milieuverantwoorde visie van het museum.
Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.