Solliciteer via deze link en bezorg ons al jouw gegevens. De uiterste inschrijvingsdatum is 14-10-2024. Na deze datum worden er geen kandidaatstellingen meer aanvaard. Nood aan extra informatie, bekijk dan zeker onze online informatiebundel hier. Heb je nog een vraag? Dan helpen wij je graag! Team...
De internationale conferentie Big Stuff, in oktober 2025, focust op de relatie tussen vaardigheden, kennis en kunde en machines. Presenteert u graag uw ervaring? Een voorstel indienen kan tot 1 november.
Wallonië en de Franstalige Gemeenschap (la Fédération Wallonie-Bruxelles) hebben sinds 11 juli een nieuwe regering en een nieuw regeerakkoord. Cultuur en erfgoed worden bevoegdheden die vallen onder ministers van de partij Les Engagés.
Het Departement Cultuur, Jeugd en Media en FARO organiseren op 13 november een informatiedag die een antwoord biedt op al uw vragen over topstukken en voldoende ruimte laat voor netwerking en dialoog.
In 1999, dit jaar precies een kwarteeuw geleden, werden de eerste erkende musea bekendgemaakt. Tijd dus voor een terugblik. Wat betekent een kwaliteitslabel voor erkende musea, culturele archiefinstellingen en erfgoedbibliotheken?
Op 12 september organiseert FARO samen met Scivil, Histories en het AfricaMuseum, een netwerkdag over burgerwetenschap en erfgoed. Inschrijven kan vanaf nu.
Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Histories en FARO verzamelen verhalen over burgerparticipatie in lokaal erfgoedbeleid. Hebt u ervaring met beleidsparticipatie op lokaal vlak? Dan nodigen we u uit om uw ervaring te delen.
De Week van de Biodiversiteit (18-26 mei) staat volledig in het teken van biodiversiteit. Het behoud ervan is een cruciale uitdaging. Ook erfgoedorganisaties hebben hierin een rol te spelen.
Jonas Van Mulder (KADOC-KU Leuven) trok tijdens de Erfgoedweken naar De Wijnpers (Leuven) als Erfgoedklasbak. Het bood hem de kans om samen met jongeren na te denken over de waarde van artistieke reflecties op koloniaal erfgoed.