Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Leerlingen van de lagere school ontdekten tijdens een vipactiviteit van Erfgoedcel Denderland de expo Kunst op Voorschrift. Tegelijkertijd maakten ze kennis met de werking van het psychiatrisch centrum Ariadne.
U bent weerom van harte uitgenodigd om deze zomer mee een Schatten van Vlieg-zoektocht te organiseren. Families en jonge kinderen kunnen zo op een bijzonder laagdrempelige manier kennismaken met uw huis en werking.
Hoe kunnen erfgoedwerkers bijdragen aan een LGBTI-positief klimaat in scholen? Amsab-ISG onderzoekt het tijdens de Erfgoedweken.
Op 1 februari vindt 'Dig It Up' plaats, een inspiratiedag voor cultuurmedewerkers over digitale cultuureducatie.
Etappe, het wielerhistorisch magazine van KOERS presenteert zijn negende editie. Bijzonder (naast de rijke inhoud) is dat het voor het eerst een cover heeft die door AI is gemaakt.
Op 24 oktober start de nieuwe editie van de Basiscursus participatie, die voluit focust op cocreatie met kinderen en jongeren in cultureel-erfgoedwerk.
De Roadtrip Cultuureducatie van publiq deelt weerom een aantal mooie erfgoedpraktijken met het ruimere culturele veld.
Kent u Oehoe al? Oehoe is de nieuwe mascotte van de ErfgoedApp en werd speciaal ontwikkeld voor kinderen van 6 tot 11 jaar. De avontuurlijke uil nodigt kinderen en families uit om samen met hem op pad te gaan.
Een aantal musea programmeerden in het kader van Krokuskriebels een aanbod voor álle families, dus ook voor families met kinderen met een beperking. Op 5 mei, tijdens de Terugkomdag Krokuskriebels, delen ze hun ervaringen.