Solliciteer via deze link en bezorg ons al jouw gegevens. De uiterste inschrijvingsdatum is 14-10-2024. Na deze datum worden er geen kandidaatstellingen meer aanvaard. Nood aan extra informatie, bekijk dan zeker onze online informatiebundel hier. Heb je nog een vraag? Dan helpen wij je graag! Team...
Wallonië en de Franstalige Gemeenschap (la Fédération Wallonie-Bruxelles) hebben sinds 11 juli een nieuwe regering en een nieuw regeerakkoord. Cultuur en erfgoed worden bevoegdheden die vallen onder ministers van de partij Les Engagés.
Bamm!, een ervaren kunsteducatieve organisatie met bijna 40 jaar expertise op het gebied van kunst en erfgoed, gelooft in het belang van inspirerende ontmoetingen met kunst en erfgoed. Een ideale partner dus om uw Erfgoeddag onvergetelijk te maken.
Stadsmuseum Lier zocht in aanloop naar de Erfgoedweken uit met welke partners het zijn verhaal zou kunnen delen met het publiek. Een eerste samenwerking met SAAMO toont meteen hoe het museum zijn blik (en die van jongeren) wil verruimen.
Op 12 september organiseert FARO samen met Scivil, Histories en het AfricaMuseum, een netwerkdag over burgerwetenschap en erfgoed. Inschrijven kan vanaf nu.
Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Histories en FARO verzamelen verhalen over burgerparticipatie in lokaal erfgoedbeleid. Hebt u ervaring met beleidsparticipatie op lokaal vlak? Dan nodigen we u uit om uw ervaring te delen.
Hoe kunnen geschiedenisonderwijs en erfgoed helpen om gevoelens van verbondenheid te creëren in deze complexe tijden? Dat onderzochten collega's Eva en Katrijn tijdens de conferentie '(Be)longing: confronting our memories' van Euroclio.
Jonas Van Mulder (KADOC-KU Leuven) trok tijdens de Erfgoedweken naar De Wijnpers (Leuven) als Erfgoedklasbak. Het bood hem de kans om samen met jongeren na te denken over de waarde van artistieke reflecties op koloniaal erfgoed.
Op het Groot Onderhoud staan we stil bij het Cultuurpact en de relatie tot andere kaders, zoals de code van Goed Bestuur. Maar waar komt het Cultuurpact vandaan? En waarom ervaren cultuur- en erfgoedwerkers het als een probleem?