Ontsluiting is een woord dat vele ladingen dekt. Voor archieven zijn dat doorgaans publicaties of tentoonstellingen. Twee stadsarchieven (die van Leuven en Mechelen) kozen voor de documentaire als vorm om hun verhalen te vertellen.
Bezorg ons je kandidatuur voor 15 november 2024 via vacature@stuifzand.be. Je kandidatuur omvat: een recent CV een motivatiebrief je afgewerkte thuisopdracht* in pdf-formaat een afschrift van het gevraagde diploma, eventueel aangevuld met relevante extra diploma’s een uittreksel uit het...
Het Departement Cultuur, Jeugd en Media en FARO organiseren op 13 november een informatiedag die een antwoord biedt op al uw vragen over topstukken en voldoende ruimte laat voor netwerking en dialoog.
In 1999, dit jaar precies een kwarteeuw geleden, werden de eerste erkende musea bekendgemaakt. Tijd dus voor een terugblik. Wat betekent een kwaliteitslabel voor erkende musea, culturele archiefinstellingen en erfgoedbibliotheken?
Op 18 juni 2024 tekenden de erfgoedcellen en de landelijke dienstverleners present op een contactdag. Het doel? Elkaars werking nog beter leren kennen en nieuwe allianties smeden. Een korte terugblik.
Op dinsdag 11 en woensdag 12 juni organiseerde FARO twee workshops samen met het Nieuwe Instituut. Lees mee wat we hieruit onthouden.
Uw organisatie checken op toegankelijkheid voor mensen met een verstandelijke beperking? De sociaal-culturele organisatie Pasform biedt ondersteuning.
Het participatieve erfgoedproject ‘De Vierkante Kilometer’ van Erfgoedcel Gent en het STAM werd gekroond tot een van de laureaten van de European Heritage Awards/Europa Nostra Awards. Het maakt ook nog kans op de publieksprijs.
Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Jonas Van Mulder (KADOC-KU Leuven) trok tijdens de Erfgoedweken naar De Wijnpers (Leuven) als Erfgoedklasbak. Het bood hem de kans om samen met jongeren na te denken over de waarde van artistieke reflecties op koloniaal erfgoed.