Bent u gebeten door cultuureducatie? Bent u een onderwijsprofessional (in spe) en wil u dit (nog meer) toepassen in uw lessen? Werkt u (binnenkort) in de cultuursector en wil u bijkomende competenties verwerven? Of bent u gewoon een creatieve geest die kunstdisciplines en mensen dichter bij elkaar...
Tussen 21 april en 2 mei 2025 zijn ze er weer: de Erfgoedweken. In 2024 wisten zo'n 107 Erfgoedklasbakken samen meer dan 10.000 leerlingen warm te maken voor erfgoed(werk). Bent u er volgend jaar ook bij?
Tijdens dit webinar ontdekt u hoe archieven u kunnen ondersteunen in uw lespraktijk. U gaat naar huis met concrete lesideeën en bronmaterialen om in te zetten in uw lespraktijk.
Het Red Star Line Museum ontwikkelde een ethisch kader voor privacykwesties bij interviews. Ontdek het hier.
In 2025 zet Krokuskriebels aan tot spelen! Want spelen kan en kent iedereen, jong en oud, ongeacht achtergrond. Wie speelt, ontmoet, beleeft, ontdekt, leert en groeit. Krokuskriebels nodigt families én musea uit om meer plek te geven aan (samen) spelen.
DEADLINE verlengd! ICOM lanceert een ICOM Award for Sustainable Development Practice in Museums. Dit initiatief wil museumprojecten i.v.m. de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen belonen.
Erfgoed is overal, en erfgoed maakt nieuwsgierig. U kunt er heel veel kanten mee uit. De grote vraag is dan: hoe begint u er heel concreet aan? Hoe doet u dat, een prikkelende erfgoedactiviteit voor kinderen en jongeren opzetten?
Uw organisatie checken op toegankelijkheid voor mensen met een verstandelijke beperking? De sociaal-culturele organisatie Pasform biedt ondersteuning.
In deze driedaagse opleiding leert u vanuit een algemene omkadering rond duurzaamheid en een ethisch kader verantwoorde keuzes te maken door op volgende vragen antwoorden te vinden voor uw organisatie.
Bokrijk werkte mee aan een samenleestraject dat FARO met enkele erfgoedpartners realiseerde. Tijdens de Erfgoedweken trokken ze op pad naar OKAN- en Ligoklassen om samen het verhaal 'Een thuis voor Magda' te lezen.