Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Voor de ene een bron van inspiratie voor een cultuuruitstap, voor de andere een handige tool om collega-organisaties terug te vinden: de Erfgoedkaart is het allemaal. Lees hier hoe u uw gegevens actueel houdt.
Hoe ervaarde u Erfgoeddag als organisator? Of misschien bezocht u een activiteit, bent u leerkracht of trok u naar scholen als Erfgoedklasbak? Ook dan kunt u uw bevindingen delen: neem voor 12 mei deel aan de bevraging.
Het Middelheimmuseum en stad Antwerpen, ZNA en Universiteit Antwerpen zoeken samen naar een verbinding tussen de sites waardoor het museum toegankelijker wordt vanuit het ziekenhuis. Inzet: kunst en landschap voor een betere gezondheid.
Hoe kunnen erfgoedwerkers bijdragen aan een LGBTI-positief klimaat in scholen? Amsab-ISG onderzoekt het tijdens de Erfgoedweken.
Het Vlaamse Topstukkendecreet bestaat dit jaar twintig jaar: meteen een goede aanleiding om stil te staan bij de impact ervan op het terrein.
De verkiezingskoorts stijgt zienderogen. Ook vanuit de cultureel-erfgoedsector zijn al verschillende memoranda en inspiratieteksten gepubliceerd. We zetten de oogst van de voorbije weken voor u op een rijtje.
Dit najaar start een nieuw traject samenlezen van erfgoedverhalen. Hugo, stafmedewerker bij Erfgoedcel TERF en Sarah, leerkracht bij Ligo, getuigen over de meerwaarde ervan.
Maandag 13 november organiseren Red Star Line Museum en FARO een workshop over privacy en ethiek bij mondelinge geschiedenis. Schrijf u nu in.
Het is wetenschappelijk aangetoond: cultuur is écht goed voor de gezondheid. U leest er alles over in het dossier in dit herfstnummer van faro | tijdschrift over cultureel erfgoed.