Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Het verloop van de selectie: Preselectie: we nemen contact met je op vanaf 18 juni 2024 De praktische proef met aaneensluitend het mondeling gedeelte gaat door op 27 of 28 juni 2024. Interesse? Op basis van de ingevulde vragenlijst en je cv beslissen we of we je uitnodigen voor een...
Onder het motto ‘De toekomst is nu’ verkennen we op het Groot Onderhoud, op 30 mei 2024, mogelijkheden om onze erfgoedwerking verder te verduurzamen.
Hoe kunnen musea mensen met migratieroots en een vluchtverleden helpen in hun zoektocht naar een thuis? Hoe kunnen ze veilige locaties zijn? En hoe kunnen ze erfgoed gebruiken om belangrijke verhalen over thuis, heimwee en identiteit te delen?
Het Middelheimmuseum en stad Antwerpen, ZNA en Universiteit Antwerpen zoeken samen naar een verbinding tussen de sites waardoor het museum toegankelijker wordt vanuit het ziekenhuis. Inzet: kunst en landschap voor een betere gezondheid.
Hoe kunnen erfgoedwerkers bijdragen aan een LGBTI-positief klimaat in scholen? Amsab-ISG onderzoekt het tijdens de Erfgoedweken.
In de periode februari-maart laat de Uitleendienst Erfgoed van FARO de dataloggers voor temperatuur en relatieve vochtigheid ijken. Alle toestellen uit de tien uitleenpunten worden tijdelijk teruggeroepen.
Op 10 december bestaat de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens 75 jaar. Naar aanleiding van deze verjaardag drukken de musea in Vlaanderen hun bekommernis uit met een boodschap van ‘menswaardigheid’ en een reeks activiteiten.
In 2022 lanceerde ICOM de nieuwe internationale museumdefinitie. Kunsteducatieve organisatie Bamm! miste echter nog de stem van kinderen en jongeren. En dus gingen ze zelf aan de slag, mét resultaat.
Op 16 november organiseren de TRACKS-partners een ontmoetingsmoment voor kunstenaars en kunstenorganisaties over archiefzorg. Schrijf u nu in.