Het participatieve erfgoedproject ‘De Vierkante Kilometer’ van Erfgoedcel Gent en het STAM werd gekroond tot een van de laureaten van de European Heritage Awards/Europa Nostra Awards. Het maakt ook nog kans op de publieksprijs.
Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Histories en FARO verzamelen verhalen over burgerparticipatie in lokaal erfgoedbeleid. Hebt u ervaring met beleidsparticipatie op lokaal vlak? Dan nodigen we u uit om uw ervaring te delen.
Herken je jezelf in deze functie? Stuur jouw gemotiveerde kandidatuur via info@4sprong.be aan Erfgoed Viersprong, t.a.v. Bertrand Vrijens, voorzitter, Sint-Antoniusplein 10, 9860 Oosterzele. Je kandidatuur omvat: CV Motivatiebrief Kopie van je hoogst behaalde diploma Kopie van je rijbewijs Een...
Op het Groot Onderhoud staan we stil bij het Cultuurpact en de relatie tot andere kaders, zoals de code van Goed Bestuur. Maar waar komt het Cultuurpact vandaan? En waarom ervaren cultuur- en erfgoedwerkers het als een probleem?
Hebt u het ook een beetje gehad met het cliché dat erfgoed in Wallonië in hoofdzaak bestaat uit het ‘groene’ landschap en het ‘grijze’ industriële verleden? Tijd voor een wat grondiger en meer genuanceerde blik over de taalgrens.
Tijdens een internationale conferentie, meegeorganiseerd door FARO, werden de aanbevelingen gepresenteerd aan beleidsmakers van regionaal, nationaal en Europees niveau.
8 maart is Internationale Vrouwendag, al meer dan 100 jaar lang (ja hoor, al sinds 1911!). Ook in de erfgoedsector wordt hier uitgebreid aandacht aan besteed. Ook FARO nam deel aan enkele initiatieven. We blikken even terug.
Wil u graag een project realiseren met een partner uit de Duitstalige Gemeenschap waarbij digitalisering, digitale creatie en beleving centraal staan? Dien dan uiterlijk op 3 mei 2024 een projectvoorstel in.
Hoe kunnen musea mensen met migratieroots en een vluchtverleden helpen in hun zoektocht naar een thuis? Hoe kunnen ze veilige locaties zijn? En hoe kunnen ze erfgoed gebruiken om belangrijke verhalen over thuis, heimwee en identiteit te delen?