Na de twee cursusdagen begrijpt u de belangrijkste basisbegrippen uit de wereld der catalografie, bent u voorbereid om in een bibliotheek van start te gaan met titelbeschrijvingen en hebt u een leidraad om documenten op een uniforme wijze te ontsluiten.
Wat willen jongeren bewaren voor de toekomst (en wat niet)? En hoe zorgen we ervoor dat we hun stem ook daadwerkelijk meenemen in beslissingen over de collecties in kwestie? Een bijeenkomst op 23 september zoekt het uit.
Interesse? Stuur je CV naar Amélie Ntigura via jobs@demunt.be met vermelding “Vacature – Collections Manager”. Privacy: De Munt hecht veel belang aan de privacy van haar medewerkers en sollicitanten, voor meer info, lees hier onze HR-privacyverklaring. Eco-label: De Munt is zich bewust van de...
De internationale conferentie Big Stuff, in oktober 2025, focust op de relatie tussen vaardigheden, kennis en kunde en machines. Presenteert u graag uw ervaring? Een voorstel indienen kan tot 1 november.
Het Red Star Line Museum ontwikkelde een ethisch kader voor privacykwesties bij interviews. Ontdek het hier.
Op het programma deze zomer: de immer woekerende stapel boeken en resem interessante podcasts bemeesteren. Vandaag raden we u een podcast aan die uw aandacht meer dan verdient: ‘Classical Queers’ van Klara.
Bamm!, een ervaren kunsteducatieve organisatie met bijna 40 jaar expertise op het gebied van kunst en erfgoed, gelooft in het belang van inspirerende ontmoetingen met kunst en erfgoed. Een ideale partner dus om uw Erfgoeddag onvergetelijk te maken.
Het participatieve erfgoedproject ‘De Vierkante Kilometer’ van Erfgoedcel Gent en het STAM werd gekroond tot een van de laureaten van de European Heritage Awards/Europa Nostra Awards. Het maakt ook nog kans op de publieksprijs.
Stadsmuseum Lier zocht in aanloop naar de Erfgoedweken uit met welke partners het zijn verhaal zou kunnen delen met het publiek. Een eerste samenwerking met SAAMO toont meteen hoe het museum zijn blik (en die van jongeren) wil verruimen.
Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.