Vijf tips voor communicatiewerkers
De laatste maanden van 2024 worden razend interessant voor iedereen die met communicatie bezig is. In het FARO-aanbod: een (nagelnieuwe) Podcast Club, twee praktijkgesprekken met collega’s, de nieuwe invulling van de Communicatiekliniek én een marketingopleiding.
Neem snel uw agenda en verzeker u van een plekje in de volgende vormingsmomenten. In chronologische volgorde:
22 oktober t/m 19 november, Brussel: Basiscursus Marketing in de cultureel-erfgoedsector
Marketing is allang geen onbekende meer in de erfgoedsector. Organisaties die erin slagen om veel publiek aan te trekken (en dat bereik op een duurzame manier verder uit te bouwen), maken vaak gebruik van marketingtechnieken. Deze driedaagse stoomcursus herhalen we, wegens succes. Surf voor de laatste plaatsen naar de FARO-kalender.
6 november, Brussel: Het Communicatienetwerk – Artificiële intelligentie
18 november, online: Praktijkgesprek ‘Hoe maak ik een documentaire?'
Een beeld zegt meer dan duizend woorden. En zeker als het bewegende beelden zijn: goedgemaakte audiovisuele reportages hebben een enorm narratief en educatief potentieel. Wie zich in de sociale media begeeft weet dat reels en andere korte filmpjes en films in opmars zijn, en al helemaal bij jongelui. Belangrijk pluspunt: er kan veel diepgang in reportages gestopt worden. Kijk maar naar wat de stadsarchieven van Leuven en Mechelen recent presenteerden. In een praktijkgesprek delen ze in alle openheid hun ervaringen, en beantwoorden ze uw vragen.
Doe mee, gratis en voor niets.
20 november, online: Podcast Club ‘22 april 1915’
12 december, online: Praktijkgesprek ‘Het communicatiebeleidsplan’
Communicatieplannen maken is een ding, ze uitvoeren (en zonodig bijsturen) weer iets anders. In dit praktijkgesprek delen Livia Snauwaert (Erfgoedcel Brugge) en Sophie Desmet (Universiteitsarchief KU Leuven) hun ervaringen met u. Leer mee uit hun traject!
Schrijf u in, gratis.
Zeg nu zelf, kan u weerstaan aan dit buffet heerlijkheden?
Foto's: Stilleven, Jan Albertsz. Rotius, ca. 1644 - ca. 1666. Publiek domein via Rijksstudio / Een door AI gegenereerd beeld voor Het Communicatienetwerk en van een podcast-lichtreclame.