Roel Daenen
Aanspreekpunt voor:
- faro | tijdschrift over cultureel erfgoed (inhoud, promotie en advertenties)
- Externe communicatie
- Partnerships en pers Erfgoeddag
- Sociale media
- (Cultuur)marketing
Roel Daenen (°1974) studeerde geschiedenis aan de Universiteit Gent en de Universidade Nova de Lisboa (Portugal). Hij lag als audience developer mee aan de basis van de succesvolle opstart van BOZAR, de vlag waarmee het Brusselse Paleis voor Schone Kunsten zich profileert.
Bij FARO coördineert hij de interne en externe communicatie van het steunpunt en verzorgt hij de hoofdredactie van het tijdschrift faro.
Hij is ook actief als freelancer. Zo bezorgde hij o.m. voor uitgeverij Polis het boek 'Het is maar om te lachen. Hoe cartoonisten de wereld veranderen', naar aanleiding van de eerste verjaardag van de aanslag op Charlie Hebdo. In 2022 won hij de Gouden Veer, een onderscheiding in 18 karaat goud voor de beste Nederlandstalige verkoopstekst.
Roel is ten slotte ook hoofdredacteur van het geprezen literaire tijdschrift Stripgids.
