Vorige week publiceerde de VRT haar jaarverslag. Het is een interessant document over de werking en de impact van de openbare omroep. Met ook bijzondere aandacht voor de relatie met de cultuursector.
Een nieuwe cursus van vzw Amarant biedt inzicht in het fenomeen van de kunstroof. Aan het woord komen onder meer cultuurhistoricus, kunstwetenschapper en antropoloog Joris Capenberghs en journalist Geert Sels.
Publicist Korneel De Rynck bracht eind 2018 het boek ‘Vroeger was alles anders. Het dagelijks leven in België vlak voor de golden sixties’ uit. We namen het voor u door.
Vanaf woensdag ligt het luisterverhaal ‘Johanna en het Gravensteen’ in de rekken, een productie van het gerenommeerde audioproductiehuis-uitgeverij Het Geluidshuis in samenwerking met Historische Huizen Gent. Een schoolvoorbeeld van storytelling.
Op 25 maart bogen een 80-tal communicatieverantwoordelijken en -werkers zich tijdens de eerste Collegagroep COM over een cruciale vraag. Namelijk: hoe staat het met de communicatiestrategie in hun instelling? Het verslag, de presentaties en foto's zijn nu beschikbaar.
De derde editie van De Communicatiekliniek is groter, interessanter, beter, relevanter én inspirerender dan ooit. Alles wat u moet weten of kunnen in het hedendaagse communicatievak, komt hier aan bod.
Eind maart stelden we ons volledig vernieuwde tijdschrift aan u voor. Folio, de koepelvereniging van literaire, culturele en erfgoedtijdschriften (waarvan FARO lid is) presenteerde zopas een bijzonder interessant rapport. Het verdient uw aandacht.
Gisteren opende het tweejarig strip- en spelproject Rock Paper Pencil FABLAB 2300 in het Nationaal Museum van de Speelkaart in Turnhout. Dat is een gespecialiseerd maakatelier voor strip- en spelmakers.
Wie schrijft in naam van de Belgische bevolking de beste verontschuldiging aan Congo?
Iedereen weet dat erfgoed het best gedijt als het 'ontsloten' of gebruikt wordt. Dat kan op verschillende manieren. Door er een (mooie) geldprijs aan te koppelen bijvoorbeeld.
Op zaterdag 16 maart werden tijdens een druk bijgewoonde internationale conferentie de resultaten van een grootschalig onderzoek naar de toekomst van het striperfgoedbeleid van Vlaanderen voorgesteld.
Het Nederlands Stripmuseum in Groningen heeft zondag de deuren gesloten. In het museum werd sinds 2004 de geschiedenis van het Nederlandse beeldverhaal verteld. Het is echter de bedoeling dat het als een feniks uit zijn as zal verrijzen.