Kent u iemand die immaterieel erfgoed op een inspirerende manier doorgeeft? Nomineer die persoon of organisatie dan voor een plekje op het Register van Inspirerende Voorbeelden rond het borgen van immaterieel erfgoed.
De internationale conferentie Big Stuff, in oktober 2025, focust op de relatie tussen vaardigheden, kennis en kunde en machines. Presenteert u graag uw ervaring? Een voorstel indienen kan tot 1 november.
Bezorg je kandidatuur door voor 23 september 2024 het online formulier in te vullen. Na een eerste cv-screening nodigen we de weerhouden kandidaten uit voor een mondeling gesprek. De gesprekken worden gepland in de week van 30 september 2024 tot 4 oktober 2024, indien nodig wordt bijkomend een...
Heb je interesse? Bezorg ons je kandidatuur (motivatiebrief en gedetailleerd cv) per e-mail als één PDF-document, ter attentie van Amélie VERMEESCH, HR-verantwoordelijke, via jobs@kanal.brussels, uiterlijk tegen 20/09/24 om middernacht. Gelieve in de onderwerpregel volgende bewoording te gebruiken:...
Wat is er nodig om een ethische datapraktijk te realiseren voor immaterieel erfgoed? Een gloednieuw rapport van Werkplaats immaterieel erfgoed biedt richting, en interessant leesvoer.
Jeugdbewegingen in Vlaanderen, de Sint-Leonardusprocessie van Zoutleeuw, de Hanswijkprocessie in Mechelen en de Sint-Hubertusprocessie in Elewijt zijn nu officieel erkend als immaterieel erfgoed.
Uw organisatie checken op toegankelijkheid voor mensen met een verstandelijke beperking? De sociaal-culturele organisatie Pasform biedt ondersteuning.
Bokrijk werkte mee aan een samenleestraject dat FARO met enkele erfgoedpartners realiseerde. Tijdens de Erfgoedweken trokken ze op pad naar OKAN- en Ligoklassen om samen het verhaal 'Een thuis voor Magda' te lezen.
Het participatieve erfgoedproject ‘De Vierkante Kilometer’ van Erfgoedcel Gent en het STAM werd gekroond tot een van de laureaten van de European Heritage Awards/Europa Nostra Awards. Het maakt ook nog kans op de publieksprijs.
Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.