Dankzij de website Closer to Van Eyck zoomden sinds 2012 miljoenen mensen in op de details van een van de bekendste kunstwerken ter wereld: het Lam Gods. Er is nu een nieuwe versie.
Er is al jàren sprake van een museumplein tussen het MSK en het S.M.A.K. in Gent. Een plein dat een organische, voetgangervriendelijke verbinding tussen beide musea zou vormen. Dr. Marc Cosyns (UGent) maakte er een sprekende documentaire over.
Achtenveertig Antwerpse steden en gemeenten en talloze lokale organisaties maken zich op voor de herdenking van 75 jaar Bevrijding. Onder coördinatie van Toerisme Provincie Antwerpen realiseerden ze samen een themabrochure.
VIVES Brugge Business School organiseert nu samen met de KU Leuven Faculty of Arts het postgraduaat Cultuurmanagement.
Het Nederlands Stripmuseum in Groningen heeft zondag de deuren gesloten. In het museum werd sinds 2004 de geschiedenis van het Nederlandse beeldverhaal verteld. Het is echter de bedoeling dat het als een feniks uit zijn as zal verrijzen.
Midden november vindt in Santiago de Compostela een contactseminarie plaats over cultureel erfgoed in de volwasseneneducatie. Ook uit Vlaanderen kunnen twee mensen deelnemen. Kandidaturen indienen kan tot 3 oktober. Voor de snelle beslissers!
Recent verscheen de ‘Inspiratiegids Toeristische Erfgoedontwikkeling’, een gemeenschappelijke uitgave van Toerisme Vlaanderen en het agentschap Onroerend Erfgoed. “Geslaagde toeristische ontwikkeling is echter meer dan de som van een bezienswaardigheid en een toeristisch product,” klinkt het in de...
UNESCO-werelderfgoed, ontwikkelingswerk en managementkwesties inspireerden Britse universiteiten om specifieke erfgoedopleidingen te ontwikkelen: een MA in World Heritage studies en een MA Cultural Heritage and International Development. Een korte voorstelling.
Mondelinge geschiedenis is hot in het secundair onderwijs.Leren van horen zeggen is een nieuwe, praktische handleiding voor scholen uit het secundair onderwijs die mondelinge geschiedenis in de praktijk willen brengen. Dit draaiboek wil leerkrachten inspireren om een eigen mondelinge...