De verkiezingskoorts stijgt. Met het oog op de verkiezingen in juni zijn al verschillende memoranda en inspiratieteksten gepubliceerd. We zetten opnieuw de oogst van de voorbije weken voor u op een rijtje.
Oehoe, de mascotte van ErfgoedApp, nodigt kinderen en families uit om samen op pad te gaan. Laat u Oehoe ook graag op avontuur gaan in uw erfgoedorganisatie? Maak dan nu een Oehoe-tour aan en ontvang een gratis startpakket!
Op 1 februari vindt 'Dig It Up' plaats, een inspiratiedag voor cultuurmedewerkers over digitale cultuureducatie.
Hoe gaan kunstenaars en kunstenorganisaties om met hun archieven, collecties en praktijken? Ontdek welke Nederlandse en Vlaamse initiatieven hierop inzoomen dit najaar.
Kent u Oehoe al? Oehoe is de nieuwe mascotte van de ErfgoedApp en werd speciaal ontwikkeld voor kinderen van 6 tot 11 jaar. De avontuurlijke uil nodigt kinderen en families uit om samen met hem op pad te gaan.
Met deze projectsubsidies kunnen culturele organisaties een samenwerking aangaan met partners uit andere sectoren. Voortaan ligt de focus op digitale transformatie.
De update van de ErfgoedApp bevat enkele verbeteringen en nieuwigheden die we in nauw overleg met onze creatieve community van makers realiseerden. In deze blog leest u welke en ontdekt u welke plannen we voor 2023 in petto hebben.
Verhalen aanbieden bij erfgoed op locatie, dat is al sinds 2015 de missie van de ErfgoedApp. FARO ontwikkelde een splinternieuw product dat het nog makkelijker maakt die verhalen terug te vinden: de 'Erfgoedbordjes'.
De Vlaamse minister van Cultuur kent in totaal 1.764.500 euro toe aan 16 cultureel-erfgoedprojecten. De ondersteuning van deze inhaalbeweging geeft de cultureel-erfgoedsector extra mogelijkheden om gericht achterstanden weg te werken op het vlak van collectieregistratie.
FARO lanceert vandaag maar liefst negen nieuwe filmpjes over het aanmaken van content in de ErfgoedApp.