Het Middelheimmuseum en stad Antwerpen, ZNA en Universiteit Antwerpen zoeken samen naar een verbinding tussen de sites waardoor het museum toegankelijker wordt vanuit het ziekenhuis. Inzet: kunst en landschap voor een betere gezondheid.
Op 10 september is het Open Monumentendag. Onder de noemer 'Met hart en ziel' trekt de organisatie dit jaar de kaart van immaterieel erfgoed.
Op dinsdag 16 mei 2023 wordt u verwacht voor een Groot Onderhoud dat qua urgentie en relevantie zijn gelijke niet kent. Komt u in Lamot Mechelen meedenken en -praten over de impact van de klimaatcrisis op erfgoed?
Het VLAIO Netwerk (Agentschap Innoveren en Ondernemen) doet een extra oproep voor STEM-trajecten in een buitenschoolse context om jongeren ouder dan 14 jaar warm te maken voor STEM-opleidingen en -beroepen.
Hoe kan immaterieel erfgoed mee het hoofd bieden aan de huidige ontwikkelingsuitdagingen rond gezondheid, natuurrampen en conflicten? Kom het te weten in een gloednieuwe online cursus.
Op 25 september 2022 opent het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen opnieuw de deuren. Het grootste museum van Vlaanderen onderging de voorbije tien jaar een ingrijpende renovatie en uitbreiding.
Als eerste museum in Vlaanderen levert het MAS een bijdrage aan de 'BelevenisTafel'. Deze multitouchtafels met tal van applicaties bieden bewoners van zorginstellingen ontspanning en beleving en stimuleren het geheugen.
Op dinsdag 1 december vond de tiende editie van het Groot Onderhoud plaats. Onder de titel 'Diepgeworteld, breedvertakt' zetten we het spotlicht op het lokale en bovenlokale erfgoed. Benieuwd naar het verslag? Lees dan snel verder!
Het nieuwe Depot Boijmans Van Beuningen in Rotterdam is nog volop in aanbouw, maar opent eind september al een eerste keer zijn deuren tijdens de Zilveren Opening.
Jozef Peeters was een van de eerste abstracte schilders van ons land. Hij organiseerde congressen, theoretiseerde over de moderne kunst en correspondeerde met de halve Europese avant-garde. Eind februari gaat de documentaire ‘In de schaduw van Jozef Peeters’ in première.