Eendaagse cursus over hoe u de toegevoegde waarde van producten en diensten op een doeltreffende manier communiceert naar de doelgroep.
U krijgt in deze sessie praktische informatie over de aanvraagprocedure via KIOSK, en bovendien kunt u uw vragen rechtstreeks stellen aan de DCJM-medewerkers.
Tijdens deze opleiding krijgt u de belangrijkste inzichten aangereikt die niet alleen de voordelen van marketing voor de cultuur-, social-profit- of non-profitsector aantonen, maar ook hands-on aanbevelingen die meteen te implementeren zijn.
Kriebelt het om een project met Europese partners op te zetten maar weet u niet hoe eraan te beginnen? In deze workshop leert u meer over de basisprincipes van Europese subsidies.
In 2023 richt Erfgoeddag de schijnwerpers op onze mededieren. Van vleermuis, werkpaard en schoothond tot en met de grote boze wolf, de ekster op de galg, de eerste zwaluw, de zwarte weduwe of de immer naarstige houtworm: op zondag 23 april 2023 komt u gegarandeerd het hele dierenrijk tegen, voor en
Erfgoed heeft een vaste stek verworven op de gemeentelijke beleidsagenda’s. Dat blijkt uit het onderzoek dat FARO heeft gevoerd naar het erfgoedgehalte van de gemeentelijke meerjarenplannen (2014-2019). Toch was de opmaak en uitvoering van deze meerjarenplannen niet overal even evident. Binnen het
Informatie aanbieden bij erfgoed was nog nooit zo eenvoudig. De ErfgoedApp maakt het voor meer dan 1.700 musea en erfgoedorganisaties in Vlaanderen en Brussel mogelijk om via de modernste technologie multimediale informatie aan te bieden aan hun bezoekers. In deze handleiding schetsen we de
Deze tekst maakt u vertrouwd met de basisconcepten van publieksonderzoek en staat stil bij de keuzes, mogelijkheden en obstakels die u hierbij kan ondervinden.
Dit werkboekje gaat over het opzetten van een intern vormingsbeleid. Ons uitgangspunt is de vraag hoe u medewerkers binnen een organisatie kan ondersteunen om hun kennis en hun kunde te versterken. Of, anders geformuleerd, hoe zij alle kansen krijgen om bij te leren en zich verder te ontwikkelen. En
Deze brochure geeft een overzicht van de ingrediënten en de voornaamste stappen die u in een beleidsplanningsproces moet zetten. We zetten voor u de basislogica op een rijtje. Het is vervolgens aan u om dit recept te kruiden en aan te passen op maat van de eigen organisatie. Dit kan u doen door