Tijdens deze workshop leert u hoe u een sterke Wikipedia-activiteit voor leerlingen secundair onderwijs uitwerkt.
Collegagroep voor iedereen met vragen, ervaring of tips rond oude drukken.
Buurten met erfgoed laat leerlingen kennismaken met erfgoed in de omgeving van de school. Hiertoe starten (lokale) erfgoedorganisaties een schooljaar lang een traject op samen met leerkrachten; vaak onder begeleiding van de erfgoedcel. Gezamenlijk werken ze zo een of meerdere lesactiviteit(en) uit
Werkt u aan een subsidieaanvraag voor een bovenlokaal cultuurproject voor de deadline van 15 november 2022? Weet u niet goed hoe te beginnen bij het opmaken van de projectbegroting of loopt u ergens vast? Een consulent van Cultuurloket helpt u op weg.
Na 21 edities organiseerde FARO in 2022, naast de vertrouwde Erfgoeddag op zondag, voor het eerst een Erfgoedweek. Die Erfgoedweek richtte zich op leerlingen en leerkrachten van lagere en secundaire scholen. In deze publicatie blikken we terug op de eerste Erfgoedweek. We zoomen in op concrete
Op welke manieren kunnen we de complexe interacties tussen mensen en erfgoed en/of kunst en mensen onderling onderzoeken? Op vraag van Museum Kunst & Geschiedenis en FARO gaat Prof.dr.Hester Dibbits in gesprek over de methode emotienetwerken.
In september 2022 start een nieuwe leergang van het programma ‘LinC – Lage Landen’. Dit unieke Vlaams-Nederlandse programma bouwt aan een nieuwe generatie ambitieuze culturele leiders.
Wanneer het goed wordt aangepakt, kan fondsenwerving voor nieuwe inkomsten zorgen én bijdragen aan de missie van uw organisatie. Hoe? Dat komt u te weten op 27 oktober.
Op 10 november 2011 organiseerde FARO het colloquium Archieven 2020. Het was een moment waarop sleutelfiguren reflecteerden over de stappen die de archiefsector het komende decennium moet nemen, zonder te weten hoe die toekomst er precies zal uitzien. Veel deelnemers aan het colloquium gaven te
Deze publicatie vloeide voort uit de cursus “Digitaal documentbeheer” van het cursustraject “Digitaliseren en digitaal archiveren” van FARO. Met dit voorbeeld van goede praktijk willen we tegemoetkomen aan de behoefte naar een praktische benadering van digitaal documentbeheer. We vertellen niet