Onder de loep: UNESCO Framework for Cultural and Arts Education

Een gloednieuw kader voor cultuur- en kunsteducatie - dat is de uitkomst van de UNESCO wereldconferentie in februari 2024. Maar wat staat er in dat kader? Welke accenten worden er gelegd? En wat betekent dit voor het beleid en de praktijk hier in België?

UNESCO schreef naar aanleiding van de derde wereldconferentie in februari een internationaal kader voor cultuur- en kunsteducatie. Een online event op dinsdag 18 juni neemt dit nieuwe kader onder de loep. Veerle Keuppens (beleidsmedewerker cultuureducatie van het Departement Cultuur, Jeugd & Media) brengt verslag uit van de wereldconferentie en licht het kader toe. Hoe is het nieuwe kader tot stand gekomen? Wat omvat dit kader? En welke implicaties heeft het voor het beleid? 

Daarna zullen Geert Vandermeersche (onderzoeker kunst- en cultuureducatie aan de VUB) en Tobias Frenssen (verantwoordelijke expertisecentrum Education & Development) in gesprek gaan en kritisch reflecteren op het UNESCO-kader. Welk discours ligt aan de basis van dit kader? Welke accenten worden er gelegd? En wat kan het betekenen voor de praktijk?

Meer weten over het UNESCO-kader?

Programma

14.00 uur: Introductie door publiq

14.10 uur: Toelichting door Veerle Keuppens

14.40 uur: Pauze

14.50 uur: Reflectie door Geert Vandermeersche & Tobias Frenssen

15.20 uur: Vragenronde

15.30 uur: Einde

Praktische info

Begindatum
Locatie
Online, via Zoom
Prijs
Gratis
Meer info

Camille Dumont, projectmedewerker cultuureducatie bij publiq, camille@publiq.be

Inschrijven kan via deze link.

Elders op FARO

Op 12 september organiseert FARO samen met Scivil, Histories en het AfricaMuseum, een netwerkdag over burgerwetenschap en erfgoed. Inschrijven kan ...
Waarom worden musea geregeld geviseerd door klimaatactivisten? Deze eerste FARO-podcast gaat op zoek naar antwoorden op de (complexe) vraag hoe ...
Wat is er nieuw in de FARO-bibliotheek? Dankzij ons handige en dynamische collectie-overzicht blijft u op de hoogte van de ...