Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Histories en FARO verzamelen verhalen over burgerparticipatie in lokaal erfgoedbeleid. Hebt u ervaring met beleidsparticipatie op lokaal vlak? Dan nodigen we u uit om uw ervaring te delen.
Hoe kunnen geschiedenisonderwijs en erfgoed helpen om gevoelens van verbondenheid te creëren in deze complexe tijden? Dat onderzochten collega's Eva en Katrijn tijdens de conferentie '(Be)longing: confronting our memories' van Euroclio.
Hebt u het ook een beetje gehad met het cliché dat erfgoed in Wallonië in hoofdzaak bestaat uit het ‘groene’ landschap en het ‘grijze’ industriële verleden? Tijd voor een wat grondiger en meer genuanceerde blik over de taalgrens.
Een nieuwe collegagroep brengt collega's samen die ervaringen, verhalen, knelpunten en vragen delen over verschillende aspecten van beladen bibliotheekcollecties. Sluit u graag aan?
23 april is het Wereldboekendag, dé dag bij uitstek om Vlaanderenleestdag te organiseren. En dat leesplezier voor iedereen is weggelegd, bewijst de verhalenbundel 'Verhalen om samen te lezen'.
In een tijdperk van snelle veranderingen en een steeds toenemende focus op digitale inhoud, richt deze 2e EPICo-conferentie zich op het gezamenlijke beheer van gedrukte collecties.
De erfgoedbibliotheek heeft vier nieuwe middeleeuwse handschriften, waarvan twee door vrouwen geschreven. De bibliotheek wil de rol van vrouwen in de handschriftproductie verder in kaart brengen.
Interesse om via het Cultureelerfgoeddecreet een kwaliteitslabel aan te vragen bij het Departement CJM? Neem deel aan het begeleidingstraject dat FARO dit voorjaar opstart.
Bevat uw collectie boeken gedrukt vóór 1801? Doet u onderzoek naar boekdrukkunst vóór 1801? Wil u leren hoe u dit soort collecties op een goede manier kan registreren? Dan is deze vierdaagse workshop iets voor u.