Heb je interesse? Bezorg ons je kandidatuur (motivatiebrief en gedetailleerd cv) per e-mail als één PDF-document, ter attentie van Amélie VERMEESCH, HR-verantwoordelijke, via jobs@kanal.brussels, uiterlijk tegen 20/09/24 om middernacht. Gelieve in de onderwerpregel volgende bewoording te gebruiken:...
Lijkt het je leuk ons team te komen versterken? Stuur je gemotiveerd schrijven en curriculum vitae naar vacatures@muzee.be met als onderwerp ‘sollicitatie medewerker hospitality’, dit ten laatste op zondag 22/09/2024. De eerste selectie gebeurt op basis van CV en motivatiebrief. Wie geselecteerd is...
Het Red Star Line Museum ontwikkelde een ethisch kader voor privacykwesties bij interviews. Ontdek het hier.
In 2025 zet Krokuskriebels aan tot spelen! Want spelen kan en kent iedereen, jong en oud, ongeacht achtergrond. Wie speelt, ontmoet, beleeft, ontdekt, leert en groeit. Krokuskriebels nodigt families én musea uit om meer plek te geven aan (samen) spelen.
DEADLINE verlengd! ICOM lanceert een ICOM Award for Sustainable Development Practice in Museums. Dit initiatief wil museumprojecten i.v.m. de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen belonen.
Bamm!, een ervaren kunsteducatieve organisatie met bijna 40 jaar expertise op het gebied van kunst en erfgoed, gelooft in het belang van inspirerende ontmoetingen met kunst en erfgoed. Een ideale partner dus om uw Erfgoeddag onvergetelijk te maken.
Breien en sport, een onverwachte combinatie! De Breispelen 2024, gehouden op 8 juni, brachten deze twee werelden samen in een dag vol sportieve uitdaging en breiplezier.
Uw organisatie checken op toegankelijkheid voor mensen met een verstandelijke beperking? De sociaal-culturele organisatie Pasform biedt ondersteuning.
Is polarisatie het buzzwoord van het moment? Ook als erfgoedwerkers nemen we het veel in de mond. Maar wat betekent het precies? En welke strategieën zijn er om met polarisatie om te gaan? Die vragen behandelen we op 4 juli.
Stadsmuseum Lier zocht in aanloop naar de Erfgoedweken uit met welke partners het zijn verhaal zou kunnen delen met het publiek. Een eerste samenwerking met SAAMO toont meteen hoe het museum zijn blik (en die van jongeren) wil verruimen.