Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Hoe kunnen geschiedenisonderwijs en erfgoed helpen om gevoelens van verbondenheid te creëren in deze complexe tijden? Dat onderzochten collega's Eva en Katrijn tijdens de conferentie '(Be)longing: confronting our memories' van Euroclio.
LinC Lage Landen is een intens en boeiend leertraject voor leiders in de culturele sector, zowel uit Vlaanderen als Nederland. De volgende editie start in oktober 2024.
Wie meent dat stripverhalen niet tot de literatuur behoren? Het decembernummer 2024 van het literair-historische tijdschrift Zacht Lawijd is volledig gewijd aan de 9e kunst. En het mooie is: u kunt meeschrijven!
Al jaren kunnen studenten geschiedenis van de UGent en de UAntwerpen ervaring opdoen in het werkveld. Tijdens de mentorendag op 16 mei gaan lesgevers en mentoren in gesprek over mogelijke stages en gepaste begeleiding.
Het Vlaams Meldpunt Grensoverschrijdend Gedrag trapt de nieuwe campagne 'Misschien' af over grensoverschrijdend gedrag.
23 april is het Wereldboekendag, dé dag bij uitstek om Vlaanderenleestdag te organiseren. En dat leesplezier voor iedereen is weggelegd, bewijst de verhalenbundel 'Verhalen om samen te lezen'.
Erfgoeddag alleen voor de oudere generaties? Think again! Ook voor jongeren valt er meer te beleven dan u denkt. Veel jongerenverenigingen organiseren activiteiten die zullen verrassen. Dus waarom niet een dagje uit met vrienden?
OP/TIL nodigt u uit om uit uw bubbel te breken, de blik te openen en mee ophef te veroorzaken tijdens OP/HEF, hét event voor cultuurmakers met lef.
Wat maakt een plek een thuis? Is het de fysieke structuur? Of gaat het dieper, over de relaties en gevoelens die we koesteren? Deze vragen vormen de kern van 'HonderdHuizen', een theaterstuk van Yinka Kuitenbrouwer.