Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Histories en FARO verzamelen verhalen over burgerparticipatie in lokaal erfgoedbeleid. Hebt u ervaring met beleidsparticipatie op lokaal vlak? Dan nodigen we u uit om uw ervaring te delen.
Hoe kunnen geschiedenisonderwijs en erfgoed helpen om gevoelens van verbondenheid te creëren in deze complexe tijden? Dat onderzochten collega's Eva en Katrijn tijdens de conferentie '(Be)longing: confronting our memories' van Euroclio.
23 april is het Wereldboekendag, dé dag bij uitstek om Vlaanderenleestdag te organiseren. En dat leesplezier voor iedereen is weggelegd, bewijst de verhalenbundel 'Verhalen om samen te lezen'.
Wat maakt een plek een thuis? Is het de fysieke structuur? Of gaat het dieper, over de relaties en gevoelens die we koesteren? Deze vragen vormen de kern van 'HonderdHuizen', een theaterstuk van Yinka Kuitenbrouwer.
Het Middelheimmuseum en stad Antwerpen, ZNA en Universiteit Antwerpen zoeken samen naar een verbinding tussen de sites waardoor het museum toegankelijker wordt vanuit het ziekenhuis. Inzet: kunst en landschap voor een betere gezondheid.
Hoe kunnen erfgoedwerkers bijdragen aan een LGBTI-positief klimaat in scholen? Amsab-ISG onderzoekt het tijdens de Erfgoedweken.
Op 30 januari ging een eerste versie van het Verenigingsloket online. Het Verenigingsloket wil als digitaal platform de dienstverlening aan verenigingen toegankelijker maken en vereenvoudigen.
Heel wat erfgoedmaterie raakt aan relevante maar ook gevoelige maatschappelijke thema’s. Hoe gaan Erfgoedklasbakken van KADOC-KU Leuven hiermee aan de slag in de klas?
Meer dan een miljoen luisteraars: faut le faire. En misschien al helemaal voor een podcast over het migratieverleden van een Nederlands-Italiaanse familie. Als u nog op zoek bent naar inspiratie voor Erfgoeddag over ‘Thuis’, weet u wat beluisterd.