Het Facilitair Bedrijf (Digitaal Archief Vlaanderen), Universiteit Gent, VRT en meemoo, Vlaams instituut voor het archief organiseren in 2024 het iPRES-congres, de belangrijkste internationale conferentie over digitale preservering.
Op maandag 29 april bezochten FARO en Pulse samen met een diverse groep erfgoed- en museummedewerkers het BELvue museum in hartje Brussel. We ontdekten er uit eerste hand de milieuverantwoorde visie van het museum.
Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Histories en FARO verzamelen verhalen over burgerparticipatie in lokaal erfgoedbeleid. Hebt u ervaring met beleidsparticipatie op lokaal vlak? Dan nodigen we u uit om uw ervaring te delen.
Hoe kunnen geschiedenisonderwijs en erfgoed helpen om gevoelens van verbondenheid te creëren in deze complexe tijden? Dat onderzochten collega's Eva en Katrijn tijdens de conferentie '(Be)longing: confronting our memories' van Euroclio.
Heb je interesse? Bezorg ons je kandidatuur (motivatiebrief en gedetailleerd cv) per e-mail als één PDF-document, ter attentie van Amélie VERMEESCH, HR-verantwoordelijke, via jobs@kanal.brussels , uiterlijk tegen 10/06/24 om middernacht. Gelieve in de onderwerpregel volgende bewoording te gebruiken...
Jonas Van Mulder (KADOC-KU Leuven) trok tijdens de Erfgoedweken naar De Wijnpers (Leuven) als Erfgoedklasbak. Het bood hem de kans om samen met jongeren na te denken over de waarde van artistieke reflecties op koloniaal erfgoed.
De selectie Een cv-screening op 18 juni Een psychotechnische test (abstract redeneren) op computer Een sollicitatiegesprek, met ervoor een thuisopdracht, op 24 of 26 juni Je krijgt zo snel mogelijk je resultaat en kan een telefonisch feedbackgesprek aanvragen. Bereid je goed voor Bekijk alle...
Op donderdag 6 juni organiseert Lasso de derde editie van Connect & Reflect, het tweetalige inspiratie- en netwerkmoment.
Op het Groot Onderhoud staan we stil bij het Cultuurpact en de relatie tot andere kaders, zoals de code van Goed Bestuur. Maar waar komt het Cultuurpact vandaan? En waarom ervaren cultuur- en erfgoedwerkers het als een probleem?