Wat willen jongeren bewaren voor de toekomst (en wat niet)? En hoe zorgen we ervoor dat we hun stem ook daadwerkelijk meenemen in beslissingen over de collecties in kwestie? Een bijeenkomst op 23 september zoekt het uit.
Interesse? Stuur je CV naar Amélie Ntigura via jobs@demunt.be met vermelding “Vacature – Digital Preservation Officer”. Privacy: De Munt hecht veel belang aan de privacy van haar medewerkers en sollicitanten, voor meer info, lees hier onze HR-privacyverklaring. Eco-label: De Munt is zich bewust van...
Tijdens dit webinar ontdekt u hoe archieven u kunnen ondersteunen in uw lespraktijk. U gaat naar huis met concrete lesideeën en bronmaterialen om in te zetten in uw lespraktijk.
Interesse? Aarzel niet. Bezorg je kandidatuur met motivatiebrief, CV en bijhorende documenten (afschrift master diploma, kopie rijbewijs B) ten laatste op 20/09/2024 per mail aan personeelsdienst@welzijnsband.be. Voor meer info over deze functie kan je terecht op onze website www.welzijnsband.be of...
FARO-collega Monique Verelst trok in het kader van Erasmus+ voor een werkbezoek naar Lissabon. Ze sprak er met verschillende medewerkers uit culturele instellingen over ecologische en sociale duurzaamheid.
Wist u dat VIVES SpellenLab de grootste spellencollectie ter wereld beheert? Ontdek hoe het SpellenLab en Erfgoedcel Brugge samen erfgoed en spel tot leven brengen. Doe er uw voordeel mee voor Erfgoeddag 2025!
Uw organisatie checken op toegankelijkheid voor mensen met een verstandelijke beperking? De sociaal-culturele organisatie Pasform biedt ondersteuning.
Stadsmuseum Lier zocht in aanloop naar de Erfgoedweken uit met welke partners het zijn verhaal zou kunnen delen met het publiek. Een eerste samenwerking met SAAMO toont meteen hoe het museum zijn blik (en die van jongeren) wil verruimen.
Op 12 september organiseert FARO samen met Scivil, Histories en het AfricaMuseum, een netwerkdag over burgerwetenschap en erfgoed. Inschrijven kan vanaf nu.
Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.