Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Leerlingen van de lagere school ontdekten tijdens een vipactiviteit van Erfgoedcel Denderland de expo Kunst op Voorschrift. Tegelijkertijd maakten ze kennis met de werking van het psychiatrisch centrum Ariadne.
Hoe kunnen erfgoedwerkers bijdragen aan een LGBTI-positief klimaat in scholen? Amsab-ISG onderzoekt het tijdens de Erfgoedweken.
De Roadtrip Cultuureducatie van publiq deelt weerom een aantal mooie erfgoedpraktijken met het ruimere culturele veld.
Op 10 september is het Open Monumentendag. Onder de noemer 'Met hart en ziel' trekt de organisatie dit jaar de kaart van immaterieel erfgoed.
Hebt u vakmanschap in de vingers dat u graag wil doorgeven? Of wil u zich verder bekwamen? Dan is deze beursoproep iets voor u!
Voor de competitie van de Vlaamse Unesco Commissie op het Afrika Filmfestival in Leuven zijn vijf films genomineerd die Afrikaanse tradities en rituelen documenteren in een hedendaagse context en met de uitdagingen van vandaag.
Bent u een Antwerpenaar en kent u een lied, in eender welke taal, via mondelinge overdracht? Teletext, de vzw achter Het Nieuw Antwerps Liedboek, zoekt u!
Een aantal musea programmeerden in het kader van Krokuskriebels een aanbod voor álle families, dus ook voor families met kinderen met een beperking. Op 5 mei, tijdens de Terugkomdag Krokuskriebels, delen ze hun ervaringen.
Heel wat steden, gemeenten en regio’s in Europa staan voor gelijkaardige uitdagingen. Hoe kan erfgoed helpen om deze uitdagingen het hoofd te bieden? Een bundel van liefst 60 praktijkvoorbeelden biedt inspiratie.