Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Herken je jezelf in deze functie? Stuur jouw gemotiveerde kandidatuur via info@4sprong.be aan Erfgoed Viersprong, t.a.v. Bertrand Vrijens, voorzitter, Sint-Antoniusplein 10, 9860 Oosterzele. Je kandidatuur omvat: CV Motivatiebrief Kopie van je hoogst behaalde diploma Kopie van je rijbewijs Een...
Hoe kunnen geschiedenisonderwijs en erfgoed helpen om gevoelens van verbondenheid te creëren in deze complexe tijden? Dat onderzochten collega's Eva en Katrijn tijdens de conferentie '(Be)longing: confronting our memories' van Euroclio.
De Week van de Biodiversiteit (18-26 mei) staat volledig in het teken van biodiversiteit. Het behoud ervan is een cruciale uitdaging. Ook erfgoedorganisaties hebben hierin een rol te spelen.
De laatstejaarsstudenten van het Graduaat Informatiebeheer van Arteveldehogeschool organiseren op dinsdag 4 juni 2024 hun afstudeerbeurs.
Vanaf oktober kunt u weer deelnemen aan de reeks In Goede Handen, de basisvorming over behoud en beheer, die FARO in samenwerking met verschillende partners en gastinstellingen organiseert.
Hebt u het ook een beetje gehad met het cliché dat erfgoed in Wallonië in hoofdzaak bestaat uit het ‘groene’ landschap en het ‘grijze’ industriële verleden? Tijd voor een wat grondiger en meer genuanceerde blik over de taalgrens.
Bent u op zoek naar achtergronden en inzichten over het dekoloniseren van archieven? Of over een meerstemmige aanpak? In de FARO-bibliotheek vindt u relevante literatuur.
Na een selectie op CV en motivatiebrief, wordt een aantal kandidaten uitgenodigd voor schriftelijke proef en een gesprek. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op maandag 24 juni 2024. Voor inhoudelijke informatie over de functie, neem je contact op met Jan Stuyck via mail: jan.stuyck@muhka.be...
Hoe doen we als archieven en erfgoedorganisaties recht aan een veranderende samenleving? Hoe weerspiegelen de collecties die we verwerven, verzamelen en de manieren waarop we ze verwerken een maatschappij in evolutie?