Naar goede gewoonte kunt u ook dit jaar een actie, programma of project rond het borgen van immaterieel erfgoed nomineren. Laat uw stem horen!
Onder de noemer ‘PARCUM vlogt!’ biedt PARCUM u, aan de hand van korte videofragmenten, een inkijk in de werking van de organisatie. Benieuwd waarom en hoe ze dat doen? Lees dan snel verder.
Borgen is bewust actie ondernemen om een erfgoedpraktijk in leven te houden. Wat kunt u als erfgoedwerker doen? Enkele praktijkvoorbeelden zetten u op weg.
Immaterieel erfgoed valt prima te integreren in vakken als wiskunde, informatica, kunst en literatuur. Meer nog: leerlingen nemen de leerstof zo nog beter op, zo blijkt uit een project van Unesco samen met de Europese Unie.
U wilt werk maken van een meerstemmige en inclusieve organisatie. Maar hoe? Een gloednieuw dossier op de Erfgoedwijzer en een bijhorend labo in het najaar zetten u op weg.
Op voorstel van de Vlaamse Regering draagt ons land de Geelse Gezinsverpleging en Sint-Dimpnaverering voor voor opname op het Register van goede borgingspraktijken.
Hebt u de eerste kneepjes van een ambacht al onder de knie en wilt u zich graag verder perfectioneren? Dan is deze beursoproep van de Koning Boudewijnstichting iets voor u.
Hoever staan we anno 2021 met het werk rond immaterieel erfgoed in Vlaanderen? Waar willen we de komende zes jaren op inzetten? En hoe willen we vooruitgang boeken? Ook u kunt uw stem laten horen!
Het tweede seizoen van 'Erfgoedmysteries', een podcast van erfgoed zuidwest en de IOED Leiedal, trapt af met het verhaal over Emma, de nieuwe stadsreus van Kortrijk.
Er zijn opnieuw middelen voor de beurzen vakmanschap. Wilt u weten of u, als meester of als leerling, in aanmerking komt voor zo'n beurs? Schrijf u dan in voor de online infosessie op 11 mei!
Telewerken: we zijn het intussen al helemaal gewoon. Toch is het niet vanzelfsprekend. Hoe blijft u zich verbonden voelen met collega's? Hoe houdt u de sfeer erin? FARO hoort het graag!
Deze vraag stond centraal tijdens een gespreksavond op 9 maart over beladen (koloniale) standbeelden en straatnamen. We zoeken verder naar antwoorden tijdens een webinar op 22 maart én in de Erfgoedwijzer.