De internationale conferentie Big Stuff, in oktober 2025, focust op de relatie tussen vaardigheden, kennis en kunde en machines. Presenteert u graag uw ervaring? Een voorstel indienen kan tot 1 november.
Tijdens dit webinar ontdekt u hoe archieven u kunnen ondersteunen in uw lespraktijk. U gaat naar huis met concrete lesideeën en bronmaterialen om in te zetten in uw lespraktijk.
Floo is een deelplatform waarop Brugge en Gent besturen en overheidsorganisaties samenbrengen met een duidelijk doel: inzichten en kennis delen rond SharePoint Online en DMS-trajecten zodat iedereen duidelijkheid, beheersbaarheid, vindbaarheid en deelbaarheid kan scheppen in hun documenten.
Wist u dat VIVES SpellenLab de grootste spellencollectie ter wereld beheert? Ontdek hoe het SpellenLab en Erfgoedcel Brugge samen erfgoed en spel tot leven brengen. Doe er uw voordeel mee voor Erfgoeddag 2025!
Hoe kunnen geschiedenisonderwijs en erfgoed helpen om gevoelens van verbondenheid te creëren in deze complexe tijden? Dat onderzochten collega's Eva en Katrijn tijdens de conferentie '(Be)longing: confronting our memories' van Euroclio.
De Week van de Biodiversiteit (18-26 mei) staat volledig in het teken van biodiversiteit. Het behoud ervan is een cruciale uitdaging. Ook erfgoedorganisaties hebben hierin een rol te spelen.
Op de YOUCA Action Day, op 17 oktober, maken meer dan 15.000 leerlingen over heel Vlaanderen en Brussel een dag de werkvloer onveilig. Hun loon, 60 euro, schenken ze aan sterke jongerenprojecten wereldwijd. Doet u mee?
Op 14 mei 1954, precies 70 jaar geleden, nam de algemene vergadering van Unesco het 'Verdrag inzake Bescherming van Culturele Goederen in geval van een Gewapend Conflict' aan.
Onder het motto ‘De toekomst is nu’ verkennen we op het Groot Onderhoud, op 30 mei 2024, mogelijkheden om onze erfgoedwerking verder te verduurzamen.
Het Europese CHARTER-project, dat een toekomstbestendige brug wil slaan tussen het onderwijs en de erfgoedsector, strijkt op 19 juni neer in Rotterdam. U bent van harte welkom om met ons mee te denken.