In sneltempo maakten we de afgelopen maanden kennis met online webinars, bijeenkomsten en tools. Maar tools zijn slechts het topje van de ijsberg. Waar het echt om gaat, zijn de doelen die u wil bereiken en de soort interactie die u op het oog heeft. Vanuit die didactische insteek maakte FARO
Net gestart in de cultureel-erfgoedsector? Of juist heel veel zin om de boeiende wereld van het cultureel erfgoed te verkennen? Dan is dit dossier echt iets voor u! De FARO-medewerkers vertellen hier namelijk met veel passie over hun vakgebied. Ze maakten speciaal voor u een aantal leermodules die
Bent u net begonnen in de cultureel-erfgoedsector? Of draait u al langer mee en heeft u plannen om een nieuwe horizont te verkennen? Dan is dit overzicht een goede start. In deze handige brochure bundelen FARO, CJM en Heemkunde Vlaanderen hun vormingsaanbod voor het najaar van 2018. Om het u
Kent u Erfgoeddoel al? 32 ‘goede doelen’ uit de cultureel-erfgoedsector dingen hiermee naar de belangstelling en de steun van de burger. De campagne is niet nieuw. Naar aanleiding van Erfgoeddag 2015 met het thema Erf! zette FARO deze campagne op de sporen, met een filmpje, een website en een
Hoe pakt u als culturele organisatie of instelling een adequate fondsenwerving aan? Een online verslag van Patrick Verstuyft over het driedelig colloquium ‘Geven voor erfgoed en cultuur in België’. Een initiatief van FARO en de Koning Boudewijnstichting.
Informatie aanbieden bij erfgoed was nog nooit zo eenvoudig. De ErfgoedApp maakt het voor meer dan 1.700 musea en erfgoedorganisaties in Vlaanderen en Brussel mogelijk om via de modernste technologie multimediale informatie aan te bieden aan hun bezoekers. In deze handleiding schetsen we de
Het is tijd om de vakmensen in onze sector meer aandacht te geven. Jonge mensen aan de start van een carrière zouden we goed moeten ondersteunen, erfgoedwerkers met heel veel ervaring verdienen onze waardering. Al deze mensen hebben een goede biotoop nodig om uit te kunnen groeien tot echte 'cracks'
Deze tekst maakt u vertrouwd met de basisconcepten van publieksonderzoek en staat stil bij de keuzes, mogelijkheden en obstakels die u hierbij kan ondervinden.
Dit werkboekje gaat over het opzetten van een intern vormingsbeleid. Ons uitgangspunt is de vraag hoe u medewerkers binnen een organisatie kan ondersteunen om hun kennis en hun kunde te versterken. Of, anders geformuleerd, hoe zij alle kansen krijgen om bij te leren en zich verder te ontwikkelen. En
In 2013 organiseerde FARO voor de eerste keer een zesdelige reeks workshops onder de veelbetekenende roepnaam ‘Vloek of zegen? Marketing in de cultureel-erfgoedsector’. Dat beantwoordde duidelijk aan een nood aan vorming en overleg, want in een mum van tijd was de reeks volzet. De deelnemers –