Vloek of zegen? Marketing in de cultureel-erfgoedsector

In 2013 organiseerde FARO voor de eerste keer een zesdelige reeks workshops onder de veelbetekenende roepnaam ‘Vloek of zegen? Marketing in de cultureel-erfgoedsector’. Dat beantwoordde duidelijk aan een nood aan vorming en overleg, want in een mum van tijd was de reeks volzet. De deelnemers – collega’s uit musea, archieven, erfgoedbibliotheken, erfgoedcellen enz. – gingen onder begeleiding van een aantal ervaren marketeers op zoek naar (in de erfgoedsector bruikbare) marketingstrategieën en –technieken, klaarden een aantal sleutelbegrippen uit en zoomden daarbij ook in op het belang van markt- én publieksonderzoek. Op het einde van de reeks presenteerden de deelnemers hun reflectienota – vaak een aanzet voor het begin van een heus marketingplan. Intussen werkten een aantal deelnemers ook daadwerkelijk met veel enthousiasme een echt marketingplan uit. De handen uit de mouwen dus.

Deze gratis digitale brochure herneemt de inhoud en de inzichten van de opleiding. U leert stap voor stap hoe u werk kunt maken van een marketingplan voor úw instelling of organisatie, en welke duurzame effecten dit voor uw koers kan hebben. Het biedt ook heel wat stof tot nadenken, en verwijst gaandeweg ook door naar relevante handleidingen, artikels, boeken en websites.

Voor wie?
Voor (beginnende én gevorderde) marketing- en communicatiewerkers, (zakelijk) verantwoordelijken en beslissingnemers, enz. uit de cultureel-erfgoedsector. En uiteraard ook voor iedereen die geïnteresseerd is in marketing, communicatie en publieksonderzoek.

Hoe?
Hieronder kunt u de pdf van de brochure ophalen. U kunt deze ook doorbladeren via ons ISSUU-kanaal.
 

Auteur(s)
Roel Daenen en Alexander Vander Stichele
Jaartal
2014
PDF bijlagen