Deze poster is bedoeld voor eigenaars en beheerders van gebouwen van de eredienst, om het gebouw brandveiliger te maken. Brand is immers een reëel risico met grote financiële en emotionele gevolgen. In vijf stappen kunt u dat risico aanzienlijk verkleinen: voorkomen is altijd beter dan genezen. Deze
Sinds juli 2019 beheert FARO de Uitleendienst Erfgoed, in samenwerking met tien regionale partners. We stellen gratis een basisaanbod van nuttige hulpmiddelen ter beschikking, waarmee u vakkundig aan erfgoedzorg kunt doen. Deze brochure maakt u wegwijs in het aanbod en de aanvraagprocedure. Meer
Samen met de collega's van de Nederlandse Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE) maakte FARO een Vlaamse versie van de zogenaamde Waterposter. Deze infographic is een herwerking van de door RCE ontworpen affiche Waterbewust worden-zijn-doen in 5 stappen en helpt erfgoedbeheerders om hun
Geregeld ontvangt Stripgids vragen van verzamelaars en stripmakers over hoe ze met hun (oud) materiaal moeten omgaan. Hoe ze het moeten bewaren, en of ze hun e-mails toch niet beter kunnen afdrukken? Dat bracht de organisatie op het idee om een leidraad samen te stellen die op deze en andere vragen
Informatie aanbieden bij erfgoed was nog nooit zo eenvoudig. De ErfgoedApp maakt het voor meer dan 1.700 musea en erfgoedorganisaties in Vlaanderen en Brussel mogelijk om via de modernste technologie multimediale informatie aan te bieden aan hun bezoekers. In deze handleiding schetsen we de
Deze tekst maakt u vertrouwd met de basisconcepten van publieksonderzoek en staat stil bij de keuzes, mogelijkheden en obstakels die u hierbij kan ondervinden.
Dit werkboekje gaat over het opzetten van een intern vormingsbeleid. Ons uitgangspunt is de vraag hoe u medewerkers binnen een organisatie kan ondersteunen om hun kennis en hun kunde te versterken. Of, anders geformuleerd, hoe zij alle kansen krijgen om bij te leren en zich verder te ontwikkelen. En
Deze brochure geeft een overzicht van de ingrediënten en de voornaamste stappen die u in een beleidsplanningsproces moet zetten. We zetten voor u de basislogica op een rijtje. Het is vervolgens aan u om dit recept te kruiden en aan te passen op maat van de eigen organisatie. Dit kan u doen door
In 2013 organiseerde FARO voor de eerste keer een zesdelige reeks workshops onder de veelbetekenende roepnaam ‘Vloek of zegen? Marketing in de cultureel-erfgoedsector’. Dat beantwoordde duidelijk aan een nood aan vorming en overleg, want in een mum van tijd was de reeks volzet. De deelnemers –
Dit werkboekje wil u helpen om de leerbehoeftes van de organisatie als geheel in kaart te brengen. En dat doen we door de doelstellingen van het beleidsplan om te zetten in competentietaal.