Vanaf oktober kunt u weer deelnemen aan de reeks In Goede Handen, de basisvorming over behoud en beheer, die FARO in samenwerking met verschillende partners en gastinstellingen organiseert.
Wie meent dat stripverhalen niet tot de literatuur behoren? Het decembernummer 2024 van het literair-historische tijdschrift Zacht Lawijd is volledig gewijd aan de 9e kunst. En het mooie is: u kunt meeschrijven!
Na een selectie op CV en motivatiebrief, wordt een aantal kandidaten uitgenodigd voor schriftelijke proef en een gesprek. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op maandag 24 juni 2024. Voor inhoudelijke informatie over de functie, neem je contact op met Jan Stuyck via mail: jan.stuyck@muhka.be...
Hoe ervaarde u Erfgoeddag als organisator? Of misschien bezocht u een activiteit, bent u leerkracht of trok u naar scholen als Erfgoedklasbak? Ook dan kunt u uw bevindingen delen: neem voor 12 mei deel aan de bevraging.
23 april is het Wereldboekendag, dé dag bij uitstek om Vlaanderenleestdag te organiseren. En dat leesplezier voor iedereen is weggelegd, bewijst de verhalenbundel 'Verhalen om samen te lezen'.
"Wat vindt de Nederlander nou écht van de musea?" De Nederlandse Museumvereniging (NMV) was nieuwsgierig naar de maatschappelijke impact van musea. Het resultaat bevestigt stevig de maatschappelijke impact van musea.
Met 'De toekomst van het verleden' schreef Thijs Weststeijn een actuele wake-upcall: het wassende water zet ook voor het erfgoed heel wat op het spel. Tijd voor een interview en een debat.
Wat kan herkomstonderzoek betekenen voor musea die cultuurgoederen beheren die in koloniale context verworven zijn? Deze vraag staat centraal op een studiedag van het MAS en FARO, op 27 mei 2024.
Tijdens een internationale conferentie, meegeorganiseerd door FARO, werden de aanbevelingen gepresenteerd aan beleidsmakers van regionaal, nationaal en Europees niveau.
Hoe kunnen musea mensen met migratieroots en een vluchtverleden helpen in hun zoektocht naar een thuis? Hoe kunnen ze veilige locaties zijn? En hoe kunnen ze erfgoed gebruiken om belangrijke verhalen over thuis, heimwee en identiteit te delen?