De 17e-eeuwse Franse filosoof Nicolas Boileau wist het al: 'Du choc des idéés jaillit la lumière'. Om de drie maanden krijgt u een shot ideeën via faro, het tijdschrift van FARO.
Meer dan een miljoen luisteraars: faut le faire. En misschien al helemaal voor een podcast over het migratieverleden van een Nederlands-Italiaanse familie. Als u nog op zoek bent naar inspiratie voor Erfgoeddag over ‘Thuis’, weet u wat beluisterd.
Op 1 februari vindt 'Dig It Up' plaats, een inspiratiedag voor cultuurmedewerkers over digitale cultuureducatie.
De Henry van de Velde Awards tonen en bekronen niet alleen Vlaamse ontwerpers, bedrijven en overheden die design slim inzetten, maar ook producten, diensten en systemen met een positieve impact op de samenleving, het milieu en de economie.
Etappe, het wielerhistorisch magazine van KOERS presenteert zijn negende editie. Bijzonder (naast de rijke inhoud) is dat het voor het eerst een cover heeft die door AI is gemaakt.
Kent u de KOERSbus al? Met deze omgebouwde museumbus ging KOERS. Museum van de wielersport voor het eerst op pad naar aanleiding van het WK Wielrennen in 2021. De bus is nu op zoek naar een nieuwe eigenaar.
Wie zich wil verdiepen in de inhoud, werking, geschiedenis en toekomstperspectieven van de cultureel-erfgoedsector beschikt over heel wat instrumenten. Een wat onderbelicht aspect zijn de erfgoedtijdschriften. We stellen ze kort aan u voor.
Voor de competitie van de Vlaamse Unesco Commissie op het Afrika Filmfestival in Leuven zijn vijf films genomineerd die Afrikaanse tradities en rituelen documenteren in een hedendaagse context en met de uitdagingen van vandaag.
Publiq is op zoek naar vijf nieuwe partners die in 2023 elk een ‘stop’ of bijeenkomst van de Roadtrip Cultuureducatie willen organiseren. Thema’s kunnen allerlei richtingen uitgaan, zolang ze maar raken aan cultuureducatie in de vrije tijd.
Zes erfgoedpartners sloegen de handen in elkaar en ontwikkelden n.a.v. Erfgoeddag een digitale scheurkalender, speciaal voor leerkrachten en leerlingen uit het lager onderwijs. Foto’s en afbeeldingen maken landbouwerfgoed op een speelse manier toegankelijk.