Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Voor de ene een bron van inspiratie voor een cultuuruitstap, voor de andere een handige tool om collega-organisaties terug te vinden: de Erfgoedkaart is het allemaal. Lees hier hoe u uw gegevens actueel houdt.
De laatstejaarsstudenten van het Graduaat Informatiebeheer van Arteveldehogeschool organiseren op dinsdag 4 juni 2024 hun afstudeerbeurs.
Wie meent dat stripverhalen niet tot de literatuur behoren? Het decembernummer 2024 van het literair-historische tijdschrift Zacht Lawijd is volledig gewijd aan de 9e kunst. En het mooie is: u kunt meeschrijven!
Hebt u het ook een beetje gehad met het cliché dat erfgoed in Wallonië in hoofdzaak bestaat uit het ‘groene’ landschap en het ‘grijze’ industriële verleden? Tijd voor een wat grondiger en meer genuanceerde blik over de taalgrens.
Hoe ervaarde u Erfgoeddag als organisator? Of misschien bezocht u een activiteit, bent u leerkracht of trok u naar scholen als Erfgoedklasbak? Ook dan kunt u uw bevindingen delen: neem voor 12 mei deel aan de bevraging.
Een nieuwe collegagroep brengt collega's samen die ervaringen, verhalen, knelpunten en vragen delen over verschillende aspecten van beladen bibliotheekcollecties. Sluit u graag aan?
23 april is het Wereldboekendag, dé dag bij uitstek om Vlaanderenleestdag te organiseren. En dat leesplezier voor iedereen is weggelegd, bewijst de verhalenbundel 'Verhalen om samen te lezen'.
Dit nieuwe VVBAD-congres gaat over de impact van data, informatie en kennis op een organisatie en richt zich tot de brede waaier van professionals in profit, non-profit en overheid, die hiervoor instaan.
Wat maakt een plek een thuis? Is het de fysieke structuur? Of gaat het dieper, over de relaties en gevoelens die we koesteren? Deze vragen vormen de kern van 'HonderdHuizen', een theaterstuk van Yinka Kuitenbrouwer.