Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Hoe kunnen geschiedenisonderwijs en erfgoed helpen om gevoelens van verbondenheid te creëren in deze complexe tijden? Dat onderzochten collega's Eva en Katrijn tijdens de conferentie '(Be)longing: confronting our memories' van Euroclio.
De Week van de Biodiversiteit (18-26 mei) staat volledig in het teken van biodiversiteit. Het behoud ervan is een cruciale uitdaging. Ook erfgoedorganisaties hebben hierin een rol te spelen.
Onder het motto ‘De toekomst is nu’ verkennen we op het Groot Onderhoud, op 30 mei 2024, mogelijkheden om onze erfgoedwerking verder te verduurzamen.
Het nieuwe nummer in de reeks ‘Cahiers Politiestudies’ belicht een wat onderbelicht thema. Met deze publicatie wordt dit deels rechtgezet.
Een nieuwe collegagroep brengt collega's samen die ervaringen, verhalen, knelpunten en vragen delen over verschillende aspecten van beladen bibliotheekcollecties. Sluit u graag aan?
23 april is het Wereldboekendag, dé dag bij uitstek om Vlaanderenleestdag te organiseren. En dat leesplezier voor iedereen is weggelegd, bewijst de verhalenbundel 'Verhalen om samen te lezen'.
De erfgoedbibliotheek heeft vier nieuwe middeleeuwse handschriften, waarvan twee door vrouwen geschreven. De bibliotheek wil de rol van vrouwen in de handschriftproductie verder in kaart brengen.
Interesse om via het Cultureelerfgoeddecreet een kwaliteitslabel aan te vragen bij het Departement CJM? Neem deel aan het begeleidingstraject dat FARO dit voorjaar opstart.
De komende drie jaar worden 100.000 boeken vrij toegankelijk gemaakt via Google Books en via BELGICA, de digitale bibliotheek van KBR.