Interesse? Stuur je CV naar Amélie Ntigura via jobs@demunt.be met vermelding “Vacature – Collections Manager”. Privacy: De Munt hecht veel belang aan de privacy van haar medewerkers en sollicitanten, voor meer info, lees hier onze HR-privacyverklaring. Eco-label: De Munt is zich bewust van de...
Het Red Star Line Museum ontwikkelde een ethisch kader voor privacykwesties bij interviews. Ontdek het hier.
Nu de Olympische Zomerspelen Parijs 2024 de wereld steeds opnieuw inspireren en verbinden, kijken wij alvast vooruit naar Erfgoeddag 2025. Onder het motto 'Game On!' staat die bijzondere dag voluit in het teken van sport en erfgoed.
Breien en sport, een onverwachte combinatie! De Breispelen 2024, gehouden op 8 juni, brachten deze twee werelden samen in een dag vol sportieve uitdaging en breiplezier.
In Vlaanderen is wielrennen de sport bij uitstek, maar de geschiedenis van de wielersport is nog grotendeels onbekend en onontgonnen gebied in het wetenschappelijk historisch onderzoek. Brengt u daar op Erfgoeddag 2025 mee verandering in?
Voor de ene een bron van inspiratie voor een cultuuruitstap, voor de andere een handige tool om collega-organisaties terug te vinden: de Erfgoedkaart is het allemaal. Lees hier hoe u uw gegevens actueel houdt.
Hoe ervaarde u Erfgoeddag als organisator? Of misschien bezocht u een activiteit, bent u leerkracht of trok u naar scholen als Erfgoedklasbak? Ook dan kunt u uw bevindingen delen: neem voor 12 mei deel aan de bevraging.
Wat maakt een plek een thuis? Is het de fysieke structuur? Of gaat het dieper, over de relaties en gevoelens die we koesteren? Deze vragen vormen de kern van 'HonderdHuizen', een theaterstuk van Yinka Kuitenbrouwer.
De 17e-eeuwse Franse filosoof Nicolas Boileau wist het al: 'Du choc des idéés jaillit la lumière'. Om de drie maanden krijgt u een shot ideeën via faro, het tijdschrift van FARO.
Wie produceert erfgoed in domeinen als architectuur, stedenbouw, bouwbedrijf en vormgeving? Waar vindt u het? Het Vlaams Architectuurinstituut vertelt er u alles over op 19 maart.