Floo is een deelplatform waarop Brugge en Gent besturen en overheidsorganisaties samenbrengen met een duidelijk doel: inzichten en kennis delen rond SharePoint Online en DMS-trajecten zodat iedereen duidelijkheid, beheersbaarheid, vindbaarheid en deelbaarheid kan scheppen in hun documenten.
Dit nieuwe VVBAD-congres gaat over de impact van data, informatie en kennis op een organisatie en richt zich tot de brede waaier van professionals in profit, non-profit en overheid, die hiervoor instaan.
Het Departement Cultuur, Jeugd en Media en FARO organiseren op 13 november een informatiedag die een antwoord biedt op al uw vragen over topstukken en voldoende ruimte laat voor netwerking en dialoog.
In 1999, dit jaar precies een kwarteeuw geleden, werden de eerste erkende musea bekendgemaakt. Tijd dus voor een terugblik. Wat betekent een kwaliteitslabel voor erkende musea, culturele archiefinstellingen en erfgoedbibliotheken?
Op 18 juni 2024 tekenden de erfgoedcellen en de landelijke dienstverleners present op een contactdag. Het doel? Elkaars werking nog beter leren kennen en nieuwe allianties smeden. Een korte terugblik.
Op 12 september organiseert FARO samen met Scivil, Histories en het AfricaMuseum, een netwerkdag over burgerwetenschap en erfgoed. Inschrijven kan vanaf nu.
Jonas Van Mulder (KADOC-KU Leuven) trok tijdens de Erfgoedweken naar De Wijnpers (Leuven) als Erfgoedklasbak. Het bood hem de kans om samen met jongeren na te denken over de waarde van artistieke reflecties op koloniaal erfgoed.
Erfgoedweken – editie 2024 zit erop! Bedankt aan iedereen die in gesprek ging met het jonge publiek als Erfgoedklasbak of viporganisator. Onderzoekt u mee welke impact we hadden? Laat zeker van u horen.
Game On! Erfgoeddag 2025 daagt u uit: durf te spelen, betreed het speelveld van ons erfgoed en ontdek nieuwe en oude verhalen. Het is tijd voor actie, blijf dus niet aan de zijlijn.
Smeedt u plannen met leerkrachten en leerlingen voor een digitaal, Europees en erfgoedrijk project? Schrijf u dan in voor het webinar dat FARO en eTwinning organiseren op 15 mei.