Tijdens deze twee dagen ontdekt u de succesfactoren van toegankelijke erfgoedprojecten door plaatsbezoeken. Vanuit verschillende hoeken kijkt u naar projecten met erfgoedwaarde, gegidst door experts.
Op deze studiedag ontdekt u de succesfactoren die bijdragen aan het succes van toegankelijke erfgoedprojecten. Experts delen hun inzichten en verhelderen ze met boeiende cases.
Het Departement Cultuur, Jeugd en Media vertelt u op deze contactdagen, georganiseerd in Leuven, Brussel of Brugge alles over de vernieuwde regelgeving inzake Topstukken.
Reeks digitale, interactieve inspiratiesessies over vier verschillende thema’s, boordevol praktische tips en voorbeelden om mee aan de slag te gaan, en een hands-onworkshop in de ‘kapelletjesmaand’ mei
In 2018 sloegen FARO en Herita de handen in elkaar voor een inspirerende lezingenreeks met een aantal visionaire erfgoeddenkers. In de bundel Erfgoed verbindt hebben we deze lezingen voor u samengevat en verrijkt met praktijkvoorbeelden uit eigen land. De samenwerking kwam er naar aanleiding van het
Vlaanderen heeft geweldige toeristische troeven. Hoog tijd om die ook in te zetten voor families door hen aan te trekken naar onze erfgoedmonumenten en -collecties. Een familievriendelijk aanbod uitwerken, dat doet u uiteraard niet in een vingerknip. Dat beseffen we. Maar het is wél een haalbare
Op initiatief van Toerisme Vlaanderen ondersteunde FARO samen met Herita het piloottraject Familievriendelijk erfgoed . Het traject liep van 2016 tot 2019, en het doel was om drie erfgoedsites/musea te versterken in hun familievriendelijke werking: het AfricaMuseum in Tervuren, het Museum voor
220 steden en gemeenten in Vlaanderen planten op 11 november 2018 een vredesboom. Ze doen dat niet zomaar, want op die dag worden de vier herdenkingsjaren rond 100 jaar Eerste Wereldoorlog officieel afgesloten. FARO is een van de partners in dit bijzondere project. Ruim 220 lokale besturen zijn
' This is not a Game ' is een bordspel waarbij leerlingen zich inleven in het verhaal van een vluchteling. Ze doen dit aan de hand van verhaalkaarten en doe-opdrachten die het verhaal vertellen van 14 vluchtelingen, die leefden tussen de middeleeuwen en het heden. Zo krijgen kinderen en jongeren...
Onder de verzamelnaam ‘ Buurten met erfgoed ’ organiseerden tal van scholen, verspreid over uiteenlopende gemeenten, verschillende activiteiten voor hun leerlingen rondom het lokale erfgoed aanwezig in de schoolbuurt. Ze deden dat vanuit de overtuiging dat het leren kennen en begrijpen van de wereld