Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Histories en FARO verzamelen verhalen over burgerparticipatie in lokaal erfgoedbeleid. Hebt u ervaring met beleidsparticipatie op lokaal vlak? Dan nodigen we u uit om uw ervaring te delen.
Op donderdag 6 juni organiseert Lasso de derde editie van Connect & Reflect, het tweetalige inspiratie- en netwerkmoment.
De laatstejaarsstudenten van het Graduaat Informatiebeheer van Arteveldehogeschool organiseren op dinsdag 4 juni 2024 hun afstudeerbeurs.
Leerlingen van de lagere school ontdekten tijdens een vipactiviteit van Erfgoedcel Denderland de expo Kunst op Voorschrift. Tegelijkertijd maakten ze kennis met de werking van het psychiatrisch centrum Ariadne.
Bent u op zoek naar achtergronden en inzichten over het dekoloniseren van archieven? Of over een meerstemmige aanpak? In de FARO-bibliotheek vindt u relevante literatuur.
De nieuwe update van de ErfgoedApp bevat enkele verbeteringen die FARO in nauw overleg met onze creatieve community van makers realiseerde. Lees hier wat de ErfgoedApp deze keer voor u in petto heeft.
Game On! Erfgoeddag 2025 daagt u uit: durf te spelen, betreed het speelveld van ons erfgoed en ontdek nieuwe en oude verhalen. Het is tijd voor actie, blijf dus niet aan de zijlijn.
Hoe ervaarde u Erfgoeddag als organisator? Of misschien bezocht u een activiteit, bent u leerkracht of trok u naar scholen als Erfgoedklasbak? Ook dan kunt u uw bevindingen delen: neem voor 12 mei deel aan de bevraging.
In samenwerking met het Departement Cultuur, Jeugd en Media en Kunstenpunt organiseert FARO in 2023 en 2024 vier masterclasses over de omgang met erfgoed van kunstenaars en kunstenorganisaties.