Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Histories en FARO verzamelen verhalen over burgerparticipatie in lokaal erfgoedbeleid. Hebt u ervaring met beleidsparticipatie op lokaal vlak? Dan nodigen we u uit om uw ervaring te delen.
Voor de ene een bron van inspiratie voor een cultuuruitstap, voor de andere een handige tool om collega-organisaties terug te vinden: de Erfgoedkaart is het allemaal. Lees hier hoe u uw gegevens actueel houdt.
Op donderdag 6 juni organiseert Lasso de derde editie van Connect & Reflect, het tweetalige inspiratie- en netwerkmoment.
Leerlingen van de lagere school ontdekten tijdens een vipactiviteit van Erfgoedcel Denderland de expo Kunst op Voorschrift. Tegelijkertijd maakten ze kennis met de werking van het psychiatrisch centrum Ariadne.
Erfgoedweken – editie 2024 zit erop! Bedankt aan iedereen die in gesprek ging met het jonge publiek als Erfgoedklasbak of viporganisator. Onderzoekt u mee welke impact we hadden? Laat zeker van u horen.
Game On! Erfgoeddag 2025 daagt u uit: durf te spelen, betreed het speelveld van ons erfgoed en ontdek nieuwe en oude verhalen. Het is tijd voor actie, blijf dus niet aan de zijlijn.
Hoe ervaarde u Erfgoeddag als organisator? Of misschien bezocht u een activiteit, bent u leerkracht of trok u naar scholen als Erfgoedklasbak? Ook dan kunt u uw bevindingen delen: neem voor 12 mei deel aan de bevraging.
Smeedt u plannen met leerkrachten en leerlingen voor een digitaal, Europees en erfgoedrijk project? Schrijf u dan in voor het webinar dat FARO en eTwinning organiseren op 15 mei.
Werkt u in de zorg/welzijn of erfgoedsector? Zoekt u handvaten om met erfgoed aan de slag te gaan? Laat u inspireren door de ervaringen van deelnemers, medewerkers en kunstenaars.