Uw organisatie checken op toegankelijkheid voor mensen met een verstandelijke beperking? De sociaal-culturele organisatie Pasform biedt ondersteuning.
Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Histories en FARO verzamelen verhalen over burgerparticipatie in lokaal erfgoedbeleid. Hebt u ervaring met beleidsparticipatie op lokaal vlak? Dan nodigen we u uit om uw ervaring te delen.
Op deze studiedag ontdekt u de succesfactoren die bijdragen aan het succes van toegankelijke erfgoedprojecten. Experts delen hun inzichten en verhelderen ze met boeiende cases.
Op de YOUCA Action Day, op 17 oktober, maken meer dan 15.000 leerlingen over heel Vlaanderen en Brussel een dag de werkvloer onveilig. Hun loon, 60 euro, schenken ze aan sterke jongerenprojecten wereldwijd. Doet u mee?
Op 14 mei 1954, precies 70 jaar geleden, nam de algemene vergadering van Unesco het 'Verdrag inzake Bescherming van Culturele Goederen in geval van een Gewapend Conflict' aan.
De nieuwe update van de ErfgoedApp bevat enkele verbeteringen die FARO in nauw overleg met onze creatieve community van makers realiseerde. Lees hier wat de ErfgoedApp deze keer voor u in petto heeft.
Smeedt u plannen met leerkrachten en leerlingen voor een digitaal, Europees en erfgoedrijk project? Schrijf u dan in voor het webinar dat FARO en eTwinning organiseren op 15 mei.
Met 'De toekomst van het verleden' schreef Thijs Weststeijn een actuele wake-upcall: het wassende water zet ook voor het erfgoed heel wat op het spel. Tijd voor een interview en een debat.
Reeks digitale, interactieve inspiratiesessies over vier verschillende thema’s, boordevol praktische tips en voorbeelden om mee aan de slag te gaan, en een hands-onworkshop in de ‘kapelletjesmaand’ mei