Interesse? Stuur je CV naar Amélie Ntigura via jobs@demunt.be met vermelding “Vacature – Digital Preservation Officer”. Privacy: De Munt hecht veel belang aan de privacy van haar medewerkers en sollicitanten, voor meer info, lees hier onze HR-privacyverklaring. Eco-label: De Munt is zich bewust van...
De internationale conferentie Big Stuff, in oktober 2025, focust op de relatie tussen vaardigheden, kennis en kunde en machines. Presenteert u graag uw ervaring? Een voorstel indienen kan tot 1 november.
Het Red Star Line Museum ontwikkelde een ethisch kader voor privacykwesties bij interviews. Ontdek het hier.
Interesse? Aarzel niet. Bezorg je kandidatuur met motivatiebrief, CV en bijhorende documenten (afschrift master diploma, kopie rijbewijs B) ten laatste op 20/09/2024 per mail aan personeelsdienst@welzijnsband.be. Voor meer info over deze functie kan je terecht op onze website www.welzijnsband.be of...
De minister van Cultuur steunt dertien pilootprojecten die inzetten op het behoud van nalatenschappen van hedendaagse Vlaamse kunstenaars.
Wallonië en de Franstalige Gemeenschap (la Fédération Wallonie-Bruxelles) hebben sinds 11 juli een nieuwe regering en een nieuw regeerakkoord. Cultuur en erfgoed worden bevoegdheden die vallen onder ministers van de partij Les Engagés.
Op 18 juni 2024 tekenden de erfgoedcellen en de landelijke dienstverleners present op een contactdag. Het doel? Elkaars werking nog beter leren kennen en nieuwe allianties smeden. Een korte terugblik.
Is polarisatie het buzzwoord van het moment? Ook als erfgoedwerkers nemen we het veel in de mond. Maar wat betekent het precies? En welke strategieën zijn er om met polarisatie om te gaan? Die vragen behandelen we op 4 juli.
De Week van de Biodiversiteit (18-26 mei) staat volledig in het teken van biodiversiteit. Het behoud ervan is een cruciale uitdaging. Ook erfgoedorganisaties hebben hierin een rol te spelen.
Op het Groot Onderhoud staan we stil bij het Cultuurpact en de relatie tot andere kaders, zoals de code van Goed Bestuur. Maar waar komt het Cultuurpact vandaan? En waarom ervaren cultuur- en erfgoedwerkers het als een probleem?