Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Histories en FARO verzamelen verhalen over burgerparticipatie in lokaal erfgoedbeleid. Hebt u ervaring met beleidsparticipatie op lokaal vlak? Dan nodigen we u uit om uw ervaring te delen.
Voor de ene een bron van inspiratie voor een cultuuruitstap, voor de andere een handige tool om collega-organisaties terug te vinden: de Erfgoedkaart is het allemaal. Lees hier hoe u uw gegevens actueel houdt.
Hoe kunnen geschiedenisonderwijs en erfgoed helpen om gevoelens van verbondenheid te creëren in deze complexe tijden? Dat onderzochten collega's Eva en Katrijn tijdens de conferentie '(Be)longing: confronting our memories' van Euroclio.
Ontving u een link naar de bevraging over bibliothecair erfgoed, wil u de vragenlijst invullen maar hebt u hierover nog technische of inhoudelijke vragen? Neem dan deel aan een van de twee vragenuurtjes.
Tijdens deze cursus gaat u in twee workshops aan de slag met oral history.
Tijdens dit webinar, georganiseerd door ICOM CECA, delen Guido Gerrichauzen en Laurence Bragard (Huis van de Europese Geschiedenis), de resultaten van een publieksonderzoek waarin ze ongeveer 1.000 leerkrachten bevroegen.
Tijdens deze twee dagen ontdekt u de succesfactoren van toegankelijke erfgoedprojecten door plaatsbezoeken. Vanuit verschillende hoeken kijkt u naar projecten met erfgoedwaarde, gegidst door experts.
Op deze studiedag ontdekt u de succesfactoren die bijdragen aan het succes van toegankelijke erfgoedprojecten. Experts delen hun inzichten en verhelderen ze met boeiende cases.