Hoe ervaarde u Erfgoeddag als organisator? Of misschien bezocht u een activiteit, bent u leerkracht of trok u naar scholen als Erfgoedklasbak? Ook dan kunt u uw bevindingen delen: neem voor 12 mei deel aan de bevraging.
Smeedt u plannen met leerkrachten en leerlingen voor een digitaal, Europees en erfgoedrijk project? Schrijf u dan in voor het webinar dat FARO en eTwinning organiseren op 15 mei.
De NEMO-werkgroep LEM - the Learning Museum verzamelt feedback in een enquête met acht vragen ter voorbereiding van een rapport over diversiteit en inclusie in musea. Deadline is al op 19 april!
"Wat vindt de Nederlander nou écht van de musea?" De Nederlandse Museumvereniging (NMV) was nieuwsgierig naar de maatschappelijke impact van musea. Het resultaat bevestigt stevig de maatschappelijke impact van musea.
Op 27 maart kwam de collegagroep 'Digitale collectieregistratie' samen om ervaringen te delen en voorstellen uit te wisselen. De presentaties zijn nu beschikbaar.
Wat kan herkomstonderzoek betekenen voor musea die cultuurgoederen beheren die in koloniale context verworven zijn? Deze vraag staat centraal op een studiedag van het MAS en FARO, op 27 mei 2024.
Tijdens een internationale conferentie, meegeorganiseerd door FARO, werden de aanbevelingen gepresenteerd aan beleidsmakers van regionaal, nationaal en Europees niveau.
8 maart is Internationale Vrouwendag, al meer dan 100 jaar lang (ja hoor, al sinds 1911!). Ook in de erfgoedsector wordt hier uitgebreid aandacht aan besteed. Ook FARO nam deel aan enkele initiatieven. We blikken even terug.
Museumpeil, het vakblad voor museummedewerkers in Vlaanderen en Nederland, is op zoek naar redactieleden uit Vlaanderen. Zin om zelf in de pen te kruipen of mee na te denken over de inhoud van het blad? Stel u kandidaat!
Een laagdrempelige gids boordevol praktische tips voor de particulier / erfgoedliefhebber: dat is de nieuwe FARO-publicatie 'Hebben en houden. Tips om je erfgoed gezond te houden'.